Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

torsdag 17. november 2011

Torsdagsgåte!

Denne ukens torsdagsgåte er ikke for de vâre,
får du ikke dette til, kan det fort bli til en mare.

Etter firehundre innlegg(!), hvor godt kan du si
at du kjenner denne kona på litt over tjueni?

Selvsagt kan alle delta på gåtene mine her,
om du ikke har egen blogg ingen hindring er.
Et lysende eksempel på dette er Marit, som er god,
-positiv, smilende(?) og ivrig på disse gåtene er ho.

Men nå spør jeg,-er du med?:

1*Hvilken strand er min favoritt å gå tur på/til?

2*Favorittfargen min?

3*Hvilke 2 produkter i Eplabutikken min vil jeg helst ha selv?

4*Hvem kom på det velklingende butikknavnet?
(..men har ikke gitt beskjed om hvilken premie hun vil ha ennå..?

5*Hvor gammel er husets tenåring?

6*Hvilken farge har ytterdøra mi vår?

7*Har jeg noensinne prøvd akupunktur?

8*Hvilken sang hører jeg helst i disse dager?
(kan skifte fort)

9*Hvilken ting fra Epletreet kunne du tenkt deg?

Sånn,-se det, der stopper vi fint,
mer enn ti spørsmål blir da vel pint?
Lykke til, håper du er god,
kanskje nettopp denne gangen vinner du no`..?



15 kommentarer:

  1. Gjetter ikke på alle, men vet at Whitebite kom med navnet, og tenåringen er femten. Eller var det fjorten...

    SvarSlett
  2. 1. En strand på Jæren
    2. Turkis
    3. Knaggrekke og hjerter
    4. Whitebite
    5. 15
    6. Blå
    7. ja
    8. Hjerteknuser
    9. Sydde brune stjerner eller knaggrekke eller hjerter eller.... nei den var for vanskelig!

    Puh... svart på alle!

    SvarSlett
  3. 1. Brusand
    2 Oransje
    3. Teppe og knaggerekke
    4.WB
    5 15
    6 kvit
    7. ja
    8. Veit ikkje, men seier som mormor ;)
    9.brune stjerner

    SvarSlett
  4. YES.here we go! (ingen herming,takk!)
    1.Brusand
    2.Lilla og rød
    3.teppe og knaggrekke
    4.Moi (meg)
    5.14
    6.grønn
    7.ja
    8.Hjerteknusaaaar
    9.Hjerterekke hvit (of c!)

    SvarSlett
  5. liker sangen.
    heyy!!!
    liker sånt.
    Sett Juno?
    sånn musikk..åhhh!
    men hva heter den type musikk?

    SvarSlett
  6. Musikken er vel litt sånn indiepopish..
    Vanskelig å sette i bås.
    :)
    Juno har mye fin musikk,
    supersøt den fra Moldy Peaches.
    :)

    SvarSlett
  7. Enig med WB.. hehe. :-D Bare sett inn WB der det står Moi. ;-) (det er vel ikke å herme, har bare skrevet ett ord som hun har.. ;-))

    ååå denne gangen har jeg i alle fall rett på noe,.

    SvarSlett
  8. Solastrand

    Ellers skriver jeg bare at alle mine oppskrifter er lagt ut på www.gardsjul.blogspot.com (ja, det kommer noen til)

    SvarSlett
  9. Oi oi oi - ja dette var for den skoleflinke! Ønsker deg bare en fin kveld jeg ;)

    SvarSlett
  10. ja,den er den fiiineste!
    looove.

    SvarSlett
  11. Har ikke svar på så mye enda, jobber med kjennskapssaken :) Sier på spm 1-8 se WB. 9: Har jeg sagt hvor fin jeg syns elefantknaggen er? Har sikla på den flere ganger inne på butikken din.

    SvarSlett
  12. WB:♥

    Bøllemamma::) Takk for det! Elefantknaggen er blitt solgt, men det kommer nok snart en ny.
    :)

    SvarSlett
  13. Uff, jeg har blitt dårligere til å huske etter at barna kom... Før huska jeg "alt", sikkert til irritasjon for mange. Nå husker jeg altfor lite av det jeg burde huske...

    Brusand, Hjerteknuser og oransje er vel de svarene jeg umiddelbart har, men ser jo at WB har prøvd seg på en riktig fasit.

    Ha en fin fredag der vest! :-)

    Hilsen Østlandet

    SvarSlett
  14. Yeeeyy!! Ny gåte ;)
    Eg har jo allerede glemt alle spørsmålene... Men; favorittstrand er Brusand. Favorittfargen er orange? Tenåringen er 15 år. Du er glad i prikker og stjerner. Stjerner liker du best. WB hadde det beste forslaget på eplabutikken. Du sliter nok litt med å gi fra deg knaggrekkene, som og er min favoritt ;)
    Inngangsdøren? Blå? Musikk...sikkert noen knalltøffe jenter, med kul musikk :)

    Dette ble rot, kanskje det speiler mitt hode?

    Marit :)

    SvarSlett
  15. Og ja! Eg trur du har prøvd akupunktur. For migrenen kanskje?

    Marit :)som er stolt av å blitt nevnt i innlegget :))

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.