Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

lørdag 19. november 2011

Velgjort

Støvet som hadde ligget pent og pyntelig
og med jevne mellomrom i krokene på gulvet,
bak bildene oppå skapet og på bilderammene
begynte å angripe meg, kaste seg etter meg når jeg rundet 
hjørnene og slippe spindelvev ned i håret mitt.
Det var på tide å tørke støv, kanskje?
Støvsuge, muligens?

Plutselig blir det veldig viktig å bake.
Bake brød og kjeks.
Så viktig. Og så veldig, veldig kjekt.

Den dagen det hadde passet perfekt å sette inn utemøblene,
ble det veldig viktig å rydde på kottet ,
finne frem vinterklær og pare sokker.

Da det begynte å nærme seg jul,
ble det så kjekt å heller sy litt, og veldig viktig å sy masse.
Og strikke. 
Og klippe, lime og ønske seg å hekle.
hvordan er du til å gjøre det du skal,
når du burde?

22 kommentarer:

  1. HIHI..Du skriver nu artig, om støver og spinndelvævet som begynner og anngripe dæ :)
    Æ e sonn at æ må bake og vaske når æ får pnden over mæ,gidd ikke planlegge så mye, sia det bare e oss 2 her hjemme+ Molly da :) så tar æ alt etter vilken form æ e i, men er et ordensmenneske allikevell :O)
    Ha en fin lørdagskveld, hilsen Lisbeth :O)

    SvarSlett
  2. Av og til tar ting tid,for det er jo mye som er artigere å gjøre enn det men bør gjøre,men klarer stort sett å utrydde hybelkaninene før de blir alt for store og ville!God helg!

    SvarSlett
  3. Da oppstår det plutselig et veldig veldig stort og viktig behov for å blogge!!! og da må det legges igjen kommentarer til minst 76 stk!! og så oppdages det at det må ryddes på steder hvor det aldri ryddes! og så oppstår det plutselig et stort shoppebehov, for viktige ting som fuglenek og sånt.

    Veldig greit, i grunnen.
    At det alltid finnes viktigere behov!

    For jeg.
    Jeg
    hater
    å støvsuge
    like mye
    som deg!!!

    :)

    SvarSlett
  4. Av og til får eg ånda over meg... ellers er vel det beste å liksom gjere litt nyttig kvar dag, slik at ting slepp å hope seg opp:) Men det er frykteleg lett å sette seg ned ved pc'en eit lite øyeblikk (les: 1 time eller 3)...

    SvarSlett
  5. Da finner jeg rett og slett på noe annet :) Funker hver gang, så hvorfor endre på det?
    Og jul blir det jamen allikkavæl!

    SvarSlett
  6. Veldig dårlig egentlig. Derfor lager jeg lister som jeg faktisk følger.

    SvarSlett
  7. Jeg er så innmari lettlurt, så noen ganger sier jeg for eksempel til meg selv at "Fy søren, nå har jeg lyst til å rydde på vaskerommet!". Og dumme meg, jeg går på det noen ganger.

    SvarSlett
  8. og forresten: hvit hjerterekke :)
    men det føles veldig frekt å si det,
    samtidig som det ville vært litt uhøflig å ikke si noe som helst!

    you understand?

    klem!

    SvarSlett
  9. Haha.
    Joda, er vel gjerne slike at andre ting ofte veger tyngre. Velvel. Det blir vel gjort.. Til slutt ;)

    Og det går såå fint og nyte :D
    Hjemmelaget ertepurre, bacon, mandelpotet, lefse.. Ja også lutefisken da ;)

    SvarSlett
  10. Roses: Hoho, jada, jeg lurer meg også litt sånn av og til..

    WB: Jeg vet ♥

    SvarSlett
  11. Jeg prøver å lure meg selv, jeg også, men jeg biter aldri på !
    Akkurat nå nyter jeg tilværelsen i Bergen og der er det andre (les Sylvia) som rydder...... Og så koser vi oss. Bl a med bloggen din <3

    SvarSlett
  12. Jeg har en mann som blir stressa av at oppvasken ikke tas og at det ikke støvsuges. Har jeg for mye (les blågging og laging f.eks) å gjøre og venter jeg lenge, nok så klarer han ikke å la vær å ta det ;)

    SvarSlett
  13. Bølle: Aha, det var et bra triks!
    Min mann tar oppvasken, og ordner ting som jeg spør om, men han ser liksom ikke feks smuler på gulvet, prim på bordet osv..



    Tante: Hørtes deilig ut. Der skulle jeg også gjerne vært. En klem og to fra meg!

    SvarSlett
  14. Det er lurt å invitere gjester av og til, for da får vi presset på oss :-) Er ellers flink til å utsette, ja ;-)

    SvarSlett
  15. Jeg er veldig flink til å finne på ting å gjøre så jeg slipper å gjøre det jeg egentlig skulle/måtte gjøre..........
    Men det blir vel jul likevel ;)
    Klæm

    SvarSlett
  16. Jeg er god på å tenke hva jeg burde gjøre, og så blir jeg liksom bare sittende fast... Som nå, masse burde-burde, men så holde pc-en meg fast... Og så ender det vel med at jeg ikke rekker å gjøre noe særlig av burde-burdene ;o)

    SvarSlett
  17. jeg tenker veldig på at jeg burde lage en liste.......for det burde jeg.

    Og så hallo, jeg har en blogg, det tar sin tid.

    Problemet mitt er at ingen- eller nesten ingen jeg kjenner vet jeg har en blogg, så de skjønner jo ikke hvorfor jeg tar så masse rare matbilder og bakhodebilder og mååå sitte ved dataen så ofte. Og nå har jeg vært først uten ordentlig nett, før jeg fikk virus på den f. laptopen min.

    Burde bakt. Støvet - tja- det stikker jo ikke av?

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.