Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

onsdag 30. november 2011

hmm...!?!?

Glade tanker om at kalendergavene var vel i hus for lenge siden,
og de få julegavene som er igjen kun ville bli lett cruising
gjennom resten av desember i sus og dus og lykkerus
ble brått klippet av.


Veggen er tom.

1.desember er jo i morgen!

Jeg som trodde at for flinke piker ordner alt seg,
at for dem som har gjort sine innkjøp tidlig og fornuftig,
skjer resten av seg selv;
både feiende og flott..!
?
Niks.

Aldri mer.
Så ble det å sitte til sene kvelden og natta igjen, da,
og pakke inn pose inn kalendergaver.
Klær, sykkellykt og lørdagsgodt i skjønn forening.
Enn så lenge.
Det er absolutt i ferd med å fordele seg, og sluttproduktet vil
forhåpentligvis bli en herlig sulamitt av nytteting, julekos
og litt godis til lørdagene til de 3 eldste.
Så har jeg noe oppi ermet til hun som er for liten,
men som ikke vet det helt selv...
Huussj....oppi kalenderposene med seg:
Kaaaanskje (kommer nissen?) tar jeg bilde av dem der de henger så
fint på veggen i morgen i dagslyset..
Kanskje.

Har du alt på plass?

13 kommentarer:

  1. Niks.
    Ikke en eneste pakke på plass.
    Gosj, så skuffa lillebror og storesøster kommer til å bli i morgen tidlig.

    Jaja, de vil jo ikke stå opp uansett.
    Kanskje vi skal forsove oss i morgen?

    ;)

    SvarSlett
  2. Jeg har posekalenderen på plass og pepperkakedeigen i kjøleskapet. Klar for desemberstart i morgen da, syns jeg. ;-)

    SvarSlett
  3. Pakkekaalender til mormorungen er avlevert (men ingen dyre gaver, bare småtteri. Moro for ungen i hvertfall!) Og 3 flaxkalendere til mine 3 søte små, nei jeg mener store, er ordna.
    Men jeg husker innmari godt mange 30.novemberer da jeg satt til langt på natt med pakker i fleng. Moro og en del av adventstiden. Sier gammeldagse og tradisjonsglade mormor ;)

    SvarSlett
  4. Eg fekk litt same oppvakning som deg i kveld... Vart sitjande og pakka inn( ikkje posa nei) alle 24 pakkene, inkludert ei som eg hadde kjøpt til meg sjølv;) No heng dei og dinglar i trappegelenderet..! Eg kom faktisk på det heilt sjølv, snakk om diy då;)

    SvarSlett
  5. Røsslyng: skikkelig bra DIY-jobba! Du er bare sååå bloggifisert. :)

    WB:Må nok det da...

    Mormora: Gleder meg nok litt til den dagen jeg kommer til å savne akkurat det stresset..
    Hilsen tradisjonsglade Bondekona.

    SvarSlett
  6. De 3 eldste få hver sin dag, altså.
    Utenom i helgene, da får de alle sammen.

    Jeg og Bonden har også kalender sammen,
    men jeg ser etter å ha vært inne hos
    Forelsket I Livet at jeg er veldig fantasiløs og kjedelig..
    :)

    SvarSlett
  7. Tulla!
    Gjett hvem som sitter her nå og pakke inn for harde livet, samtidig som hun leser blogger?!

    ikke meg ihvertfall!

    SvarSlett
  8. ...ja! i skrivende stund er alt på plass!
    Jeg er treg med mye/det meste, men kalender..oohh..den er og blir hellig! ;-)
    ikke sitt for lenge da!
    natta!

    SvarSlett
  9. Nja, ikke helt i mål, men nesten. Her kommer nissen hver natt og henger opp ny kalendergave så da slipper nissen å ha alle ferdig pakka natt til 1. desember. Excellent opplegg.

    SvarSlett
  10. Jeg er imponert og syns du er kjempeflink! For en jobb og du gjør det med stik :)

    SvarSlett
  11. Ingenting er på stell her... ;)
    GO'KOS til dere <3
    Tjihi

    SvarSlett
  12. Kalendaren har hengt klar i eit par dagar, men eg har slettes ikkje alltid vore like tidleg ute, nei. Også her er det ei blanding av Flax, snop og nyttige småting.
    Ha ein fin kveld, Bondekona!

    SvarSlett
  13. jeg er blitt veldigfor en ren, enkel stil...så her hang det 2 matchende gaver og dinglet i morges.

    Jeg begynte i januar. Og har handlet litt nå og da i hele år. Uten å telle.
    Men vi har ligget syke siden onsdag i forrige uke, og da blir det jo ingenting gjort. Ungene sover jo aldri- så skulle ta det første dag de var på skolen...bare at det ble idag. Og da jeg skulle sjekke hvor mange gaver jeg hadde klar- så fant jeg ut at de må ligge igjen i huset et sted- det jeg flyttet fra.

    Hadde hvertfall til dem i morges. Og idag har de vært friske og på skolen begge 2, og nå skal de til pappen til mandag. Nååå skal jeg bli ferdig!

    Er det ikke typisk?
    Er sånt som gir julestemning det, er alltid sånn. Verre da jeg hadde 96 pakker å pakke inn...

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.