Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

søndag 13. november 2011

Oppklaring

Jubelen var absolutt til å både ta og føle på
der den lå og svulmet like under taket.
"Titti!!!"-ropte 2åringen høyt og overveldet og løp mot
TVskjermen i all sin storesøsterpåvirkede glede.
Etter et veeeldig kjapt blikk mot skjermen bekrefter
mamma mumlende.
Det er en trøtt lørdags morgen.
Eller søndag.
Så trøtt var den morgenen..

Kjapt bryter 6åringen inn og avkrefter alle disse
ville påstandene. "Det e`kje HelloKitty!  Det e jo Musti!"
Ojojoj.
Husarrest på meg denne søndagen, altså.
Det passet jo så dårlig...
Jeg tenkte selvsagt at OK, selvfølgelig har Hello Kitty
fått seg en dobbeltgjenger.
En kopi.  En wanna-be.
Forskjellen på HelloKitty og Musti?
Likhetene er vel flere enn forskjellene,
men Musti har altså en litt dødere nese.
Et X som kroppsdel betyr død, spør du meg.

De har det til felles at de ikke har munn, så når de snakker,
disse pusekattene,
så lukker de gjerne øynene og beveger hodene både opp og ned
og sidelengs.
Sjarmerende.
Begge kjører blå bil.
Begge er fantastisk antrukket i rødt. Helst.
Og jeg som trodde Musti var kopien?

Jeg bør absolutt ta meg en virkelighetssjekk.
Så feil kan man ta.

God søndag.

(bileter stolne frå verdsveven. Den store)

13 kommentarer:

  1. Ha ha, de er ganske så like, de to....

    SvarSlett
  2. ..hehe, trodde også det var Kitty, men da fikk jeg korreks av misnten, ja!
    "Mamma, då..Hello Kitty, hu e jo jenta, Misty, det e jo ein gutt! Hallloooo"

    SvarSlett
  3. Det krever sin kvinne å henge med i barnetv-verdenen...... Same shit sier nå jeg ;)

    Klæm

    SvarSlett
  4. Jeg trodde det samme. Syns dem var klin like. Men mormorungen sa tydelig ifra. Kom ikke og kall Misty for Hello Kitty ass...

    SvarSlett
  5. Hallo her!
    MUSTI! Ikke Misty.
    Godt det ikke bare er meg som er på tur..

    De er forskjellige kjønn?!?

    Aha..

    SvarSlett
  6. Hehehe!
    Dette har ungane stålkontroll på :)

    SvarSlett
  7. ja,HALLO...HEEEElooo liksom!
    Misty liksom.
    Alle vet jo at det der er gode gamle MYSTI fra 1945.

    SvarSlett
  8. Musti. MUSTI heter HAN.. ;-) Det vet jeg, for guttungen ser på MUuUUsti. Men når han blir jente skal han sove i Hello Kitty seng.. så det så.. :-D

    SvarSlett
  9. HelloKitty er jo faktisk nesten feit også da...sjekk armene, og ørene...

    nei ikke lett å finne på noe originalt skjønner jeg. Men har faktisk ikke hørt om Misty. 6-åringen min har begynt å se på MTV hun nå, Barne-tv er det helt slutt på.

    SvarSlett
  10. Dette veit sjuåringen her også. Utan at det interesserer ho nemneverdig. Like greitt ;)

    SvarSlett
  11. He he he, ja her er det noe virkelig viktig som jeg ikke har fått med meg.

    SvarSlett
  12. SÅ glad jeg slipper å holde følge med slike ting... ;)

    Litt gøy at de var gutt og jente da... :D

    SvarSlett
  13. Haha!
    Jo, du er jammen ikke den eneste som trodde det ;)
    Fin mandag:)

    Og du.. barnefri var faktisk heeelt greit altså!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.