Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

lørdag 5. november 2011

Motstrøms

Kinoens dag i dag!
Da blir det bowling på denne Bondekona og barna hennes.

Er jeg i skobutikken og ser på sko (?!?),
og butikkdama som kommer for å hjelpe sier:
"Ja, den typen der har vi solgt mye av,
de er veldig populære.."
Da snur jeg om, og kikker på noen heeelt andre sko.

Skal jeg begynne å samle på et servise,
sjekker jeg først at ingen andre jeg vet om samler på det samme.
Eller lignende.

Jeg liker det jeg liker,
og vil ikke prakkes på noenting,
og synes at mote er noe piss.
At den ene sesongen kunne ikke "Evida"* tenke seg noe styggere
enn gule gardiner, men sesongen etter, når de inntrer
motebildet, da likes de allikevel,
fordi det skal være sånn.

Er jeg heldig, finner jeg noe jeg liker innimellom.

Men heldigvis endrer smak seg, 
for all del,
men

gjør dette meg veldig sær?
(bilder fra we♥it)



Og en bitteliten lørdagsgåte på tampen:
Hvilken film er dette hentet fra:?


19 kommentarer:

  1. Det å gå mot strømmen er viktig! Ikke for enhver pris selvsagt, men det er viktig å ha et bevisst forhold til hvorfor en liker noe.

    SvarSlett
  2. Ååh, Addams Family Values <3

    SvarSlett
  3. Å kjøre sin egen stil er viktig!! Før eller siden blir noe av det moderne ;)

    Klæm

    SvarSlett
  4. Nei, ikke sær. Særpreg er fint, men noen er så opptatt av å skille seg ut at de ikke kjøper det de egentlig har mest lyst på bare fordi noen andre har det. Da synes jeg det har gått for langt. Det er faktisk lov å like det samme som andre også noen ganger. :-)

    SvarSlett
  5. Syns det er lurt å finne ut ting sjøl, jeg. Derfor bruker jeg helst barfotsko, hater gardiner og driter stort sett i interiør.

    SvarSlett
  6. Elisabeth: så enig!

    Bøllemamma: barforsko?

    Bekkan: ♥

    SvarSlett
  7. Enig enig enig!!
    Ta meg da sånn FOR EKSEMPEL, jeg begynte med hvite møbler i 1999!!! Da hadde ALLE ANDRE syrelutet furu, kirsebær og mahognimøbler! Og se nå!!! Århhh!

    Irriterende. Og det mener jeg faktisk.
    Det er ikke bevisst, jeg har vært slik siden jeg var liten.. Liker ikke å ha det som alle andre har.. Men jeg skal innrømme at jeg blir påvirket, often enten jeg vil eller ikke.

    Trender er litt slitsomt. Og det er jo bare latterlig mange som følger strømmmen!!

    SvarSlett
  8. Forresten, jeg hadde heller aldri gått på kino i dag! Og det var jeg ikke heller! (men hva skal jeg skrive om??? Helt tom. Empty! Tragisk!)

    :)

    SvarSlett
  9. (og bare overse alle skrivefeil i første kommentar, takk.)

    SvarSlett
  10. Hehe , liker å være annerledes ;)) ha en fin søndag , klemmer

    SvarSlett
  11. Ikke sær i det hele tatt! Man får ha det man liker, og noen ganger kan det jo hende at man liker det andre liker da, men det får gå ;)
    Men slavisk å følge trender må være slitsomt.

    Og den filmen ligna veldig på Adams Family som jeg så på 70-tallet? Eller var det 60? ;)
    Ikke sett på kino, bare på TV.

    SvarSlett
  12. Kinodag ja.... hmm.. mange år siden jeg var der sist... DVD er egentlig veldig kjekt...

    Moter, og trender er ikke noe jeg studerer veldig nøye. her er det hva vi liker som kommer inn, og det blir liksom ikke noen enartet stil av det. men jeg koser meg her, og det må være det viktigste. De eneste gangene jeg er trendy, er når trenden snur den veien som jeg allerede ha. Men det er ikke ofte
    Meeeeeen--- alltid like morsomt og koselige å komme innom deg her
    Ha en fin søndag
    klem Heidi

    SvarSlett
  13. WB: stor forskjell på å la seg inspirere og å herme også, da..
    Det gjelder på alt.
    :)
    Kino i morgen, heller?
    Sammen, alene?

    SvarSlett
  14. Forresten
    Jeg glemte spørsmålet, du kom med på den koselige kommentaren hos meg

    http://www.ottobredesign.com/ pleier jeg å bestille. Tror det er et valg under bestillingen, for å velge de på svensk.. som jeg synes er lettere enn finsk, engelsk tysk...... Jeg tror sydilla.no har noen også. Jeg kjøpte løssalg en stund, men de ble fort utsolgt, og det var ikke alltid jeg kom meg avgårde, så jeg fant ut at det ble ikke dyrere å bestille.. En kan abonnere også.... Jeg synes det er greie mønster, og lett å forstå... Noe som passe for meg... :-)

    SvarSlett
  15. Bare død fisk flyter med strømmen, Bondekona :)

    Marit :)

    SvarSlett
  16. Marit: den var god!

    Mormor: Ja!

    SvarSlett
  17. Vet du, jeg er så enig!
    Be youself, everyone else is taken :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.