Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

onsdag 2. november 2011

Hvor er, hvor er, hvor er..

(Nei, ikke skyggen..)

Hvor er pappa?
Kanskje han kommer hvis jeg vasker håret med rømmedressing?
(i god bloggestil tar man bilde først, deretter sier at sånt skal man da ikke gjøre!)
Men hvor?
Søte..
Myke..
Gode pappa..?..
Kanskje oppe?!?
Javisst!
Storesøster fant ham,
stappet under en gyngestol oppe på loftet.
Endelig!
Søte, myke pappa..
"Så søde..." sier toåringen.
(Dere ser det,-dere som ikke har lyd..?)
Kjære, søte, myke, gode BARBAPAPPA!

For selveste far i huset,-Bonden- han heter jo far.
Selv om jeg heter mamma.

Hva heter du?

27 kommentarer:

  1. Herlighet så herlig! ;-)
    Her er det mamma og pappa!
    Mor og far er for meg noe de gamle sa, eller i "lillebror og knerten" og "mormor og de 8 ungene", sånn gammeldags..vet dette har med dialekt å gjøre, og i oslo fantes det ingen som i min barndom sa mor og far. ;-)

    SvarSlett
  2. Der jeg kommer fra er det vanlig å si mamma og pappa. Mor og far var noe bøndene og de kristne (?) sa.
    Så flyttet jeg til bondelandet selv,
    og far til mine barn var selvsagt en far..
    :)

    SvarSlett
  3. Mummimamma av en eller merkelig grunn.

    SvarSlett
  4. høhø, neida.
    her er det mamma. og det kaller jeg min mamma også. Mor er noe de fine sier på Egenes, hvis du vet hvor det er?

    SvarSlett
  5. Så søte!!
    Her er det mamma og pappa,, og dadda og lillebror. Denne lillebroren ble ganske forundret forrige uke da vi skulle ut på tur med ungdomsskoleklassen. Sa til han at kanskje flere hadde søsken med seg -sånn som dadda. Hææ, e æ søsken?? æ ikkje æ lillebror?..
    Er vist ikke alt vi har husket å fortelle men det kommer seg, litt nå og litt da :)

    SvarSlett
  6. Her er vi mamma og pappa:)

    SvarSlett
  7. Mamma og pappa her :o)
    Søte frøkena med rømmehår da ;o)

    SvarSlett
  8. Som regel mamma og pappa. Men etter noen dager på husmorferie på Svalbard het jeg visst bare Silje når jeg henta i barnehagen. Det er vel prisen man må betale for å dra avgårde!?

    SvarSlett
  9. Her er det mamma og pappa. Det samme sier jeg. Sambo sier mor og far.

    så fin barbapapa! Ikke sett sånn før.

    Gliste forøvrig godt av Anki sin historie der. :-D

    SvarSlett
  10. Hærlige Barbapappa!
    Jeg er for tiden bare Trine for den ene av tvillingjentene. De andre kaller meg mamma. Og pappa til pappa`n.

    SvarSlett
  11. Herlige jenter du har..
    Her igården er det pappa - eller Steinar når vi må legg litt trykk i ropet..
    Da er det alvor må vite..
    Heim i Trøndelag er det sjølen og sjøla..
    ...eller mamma og pappa når jeg tar meg litt sammen.
    Ha en flott torsdag
    Klem Mari Johanne

    SvarSlett
  12. jeg er mamma....men enkelte ganger går det på fornavn for tida.

    Og pappan er pappa. Og har endelig fått minstejenta til å skjønne at hun er søster til sin bror, ikke broren hans. Og at de er søsken, ikke brødre. vanskelig det der.

    Og søte bilder du hadde, hehe!

    SvarSlett
  13. Godt flertall av mammaer her, ja..

    Herlig historie, Anki, det er ikke alt som er like lett å forstå, nei.
    :)

    SvarSlett
  14. SurreSilje: Ja, det er nok prisen..
    (aha! derfor jeg aldri reiser noe sted..?!)

    SvarSlett
  15. He he, søtt.
    I går hadde jeg en givende samtale med vår åtteåring om bruken av mamma/pappa og far/mor. Vi sier mamma og pappa, jepp.

    SvarSlett
  16. For tida heter jeg mææmæææmæææ. Ikkje så verst det ;)

    SvarSlett
  17. Så søte :-) Og så herlig barbapappa... må jo bare bli i godt humør av han. Jeg har godt over til å bli muttern.... og han andre har blitt fattern.... Men s er dattern så gammel at det igjen har begynt så vidt å bli mamma. men egentlig mest mmormor... Ikke greit med sånne titler..
    Men når du først har blitt mormor, så er ikke titlene det vanskligste,. men det at man bestandig må ramse opp en hel liste med alle familien navn. Før en kommer til det en egentlig skulle si...
    Lurer på om det er galt at jeg ønsker meg sånn barbapappateppe.??
    Ha en fi dag
    Klem i fra Heidi

    SvarSlett
  18. Rømmedressing er god bodylotion, må vite:) herlige bilder av jentene dine:)
    Her sier vi mamma og pappa:)
    Trine:)

    SvarSlett
  19. Jeg prøvde meg på mor, men ungene har konsekvent sagt mamma. Så det ble det. (Selv om jeg fortsatt signerer med mor på eposter)

    SvarSlett
  20. Jeg heter stort sett mamma, men er innom dust og Guri-malla også ;))

    Klæm

    SvarSlett
  21. Så søt!!! Her er det mamma og pappa. Elller mom and dad.

    SvarSlett
  22. Og altså: barbapapaen er faktisk en sovepose!
    Helt herlig!

    SvarSlett
  23. Det er mamma og pappa. Ungdomane prøver seg på mutter og fatter av og til!
    Myk mann han derre pappaen. Ja, soveposen , altså;)
    ShyB

    SvarSlett
  24. Så herlig vettu=)
    Jeg er mamma.. Evt bæsjen. Kommer ann på;)

    SvarSlett
  25. Jeg prøvde meg som mor da jentungen ble født, men siden min mann nekta å bli kalt far, ble det for tungvint med mor og pappa... Men jeg syns det var rart i starten, ja! Jeg er jo tross alt av bondeslekt, så mor har alltid vært det vanlige.

    SvarSlett
  26. Vi er mamma og far, og det går helt fint.
    For barna er det jo helt naturlig, siden det er det de er vant til.
    :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.