Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

tirsdag 22. november 2011

Øppdejt

Kjøpt inn en vill mengde kalendergaver,-
selv om ungene (de 3 eldste) kun får hver sin dag.
*check

Gjort snodige ting med to store, stygge tuhja,
samt hengt opp lys i de samme store, stygge tuhjaene.
*check

Fått i hus årets første pinnekjøtt.
*check

På ukjent vis gått til innbringelse av snuefremkallende
virus, både til husets frue, vesla og tenåringen,
-akkurat i tide til den første adventshelga.
*check

Sørget for å fremkalle glede over at vaskedama kommer
til første adventshelga.
*check

Funnet fram barnas julefilmer,
og ên nisselue.
*check

Funnet ut hvor ulidelig teit det er å finne frem ên nisselue
når man har 4 barn.
*check

Bakt 1 slag.
*check

Vurdert å tenke tanken om å starte letingen etter
vindusstjernene/stakene.
*check

Gledet meg stort over hvilken julemusikk jeg kan
begynne å høre på i helgen.
*check


Forstått hva 2åringen sa da hun sa
"Loen datt! Myst! Saor bå. Børge!"
(=telefonen datt/ble mistet på dinosauren,
og da tok Børge telefonen fra henne)
*check

Vært med på juleverksted på skolen og gjort
bekkenet senge/sofaliggende.
*check
Nope.
Ikke min thuja, nei.

(bilde fra Nettet)


21 kommentarer:

  1. Vi har jo det meste av julepynt pakket ned i en eller annen eske. Så jeg får vel panikk når gutta plutselig må ha med seg nisseluer e.l. på skolen. Vi har bakt pepperkaker, men de forsvant liksom mens vi bakte...

    SvarSlett
  2. Stresse meg, check! (Selv om jeg ligger et hestehode foran deg bare fordi jeg dro frem all julepynten og pynta idag. Nå ville jeg ikke vente lenger..)

    SvarSlett
  3. ......You made me dizzy...
    *check*

    ;-)

    SvarSlett
  4. Du har med andre ord fått gjort unna en del - på godt og (v)ondt :)
    Ha en fin kveld :)
    Klæm

    SvarSlett
  5. Oj, oj, prøver du å få på meg juleangst no???
    Men den går ei! Eg har baka pepperkaker og sjakkruter (som nesten er oppspist!)
    Sydd tre julegåver, og tenkt på å ta fram staken ;)

    SvarSlett
  6. PUH!! :) Takk for at du minnte meg på å finne fram nisseluene!! Kvil dæ no! Æg ska kooos me me litt gløgg! :))
    Gooo tirsdag!

    SvarSlett
  7. Det var voldsomt til check...
    Jaja - jeg har da ihvertfall kjøpt pepperkakedeig. *Check* Da er det håp. *check*

    SvarSlett
  8. Koselig innlegg.

    Hilsen Lisbeth .)

    SvarSlett
  9. Ikke gjort en skitt, men begynner å forstå at noe er i gjære. Check.

    SvarSlett
  10. Ble helt svett av alt du har gjort, og glad for at to-åringens setning er oppklart. Check

    SvarSlett
  11. Det høres ut som om du har full kontroll og kan joine filippenserne; der starter juleforberedelsene 1.september, og det er full jul i butikkene!

    Jeg var "sur kjerring" i butikken på fredag; syns 18.november er litt tidlig for jodlende julesanger! ;-)

    Hilsen Ikkeklar for jul helt enda

    SvarSlett
  12. Nå er det jo positiv tenkning som gjelder,-som vanlig.., og derfor nevner jeg ikke:julegardiner, kalendergaveinnposing, julepynt, bakeinnkjøp, utelysleting osv..

    Men det ligger godt an!

    SvarSlett
  13. Er det første søndag i advent til helgen? DENNE helgen? Hmmm...

    Marit...

    SvarSlett
  14. Godt å vite korleis stoda er i heimen din:)
    Eg ligg vel sånn passe an i løypa, men har eit avslappa forhold til jula i år... ja, sidan vi er så galne at vi reiser på ferie og er vekke på sjølvaste julafta, veit du:)

    SvarSlett
  15. Så koseleg! Føler eg muligens kanskje kan ha sagt det før men: så flink du er!! Dumt med bekkenplagar, har ei venninne som er uføretrygda på grunn av det, så veit litt om kor bale det kan vera. Klem!

    SvarSlett
  16. laget liste har du gjort også! "check"


    ler meg ihjel av den setningen 2åringen din sa, og at du klarte skrive det ned og tolke det, heheh heeerlig!

    SvarSlett
  17. Haha, herlig! Ps: godt du understreket at treet på bildet ikke var ditt..

    SvarSlett
  18. Sjekklister er fantastiske! For hver ting man kan krysse av, stiger humøret ;o)
    God bedring!

    SvarSlett
  19. Må si jeg er beint fram søkkimponert over alt du har fått gjort. Den bassilusken kunne du nå ha fått slippe, da men. Gudd bettering!

    SvarSlett
  20. Da vil jeg da påstå av du er vel pågang med det meste ;)

    Herlig at 2åring har en så flink tolk til mor;)

    Go tirsdag!

    SvarSlett
  21. Ikke gjort noe. Reiser hjem til mor 23. desember. Da må jeg sikkert hjelpe med å sette lyd på treet. Sukk...

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.