Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

torsdag 1. desember 2011

Takketale

Det er jo første desember i dag,
det sier seg selv:
på tide med en takketale.

Takk til unger som blir glade for strømper i kalenderen.
Takk til mannen som gir meg stearinlys i gave.
Takk til lysslynger som virker og gjør som de får beskjed om.
Takk til små barnehender som rusker i mammas dårlige hårdag.
Takk for at de gjør det hver eneste dag.
Takk til fine, bladløse trær.
Takk til syklisten som står og venter på at jeg kommer
utav bilen for å si takk for at jeg så at han syklet på
sykkelstien og at jeg tok hensyn.
Takk til syklister som selv tar hensyn.
Takk til hyggelige ekspeditører.
Takk for at duker er så fine når de er skrukkete.
Takk til flotte mødre og svigermødre som har slike flotte
stoffer å gi bort.
Takk til unger som legger seg når de skal.
Takk til gode appelsiner og klementiner uten stein i.
Takk for at julebakst er så koselig.
Takk til Panduro.
Takk til vesla for klamme pærebiter i min hånd.
Takk til alle barna for at mine lommer alltid er fulle.
Takk for fungerende internett.


Og du..:
takk!




20 kommentarer:

  1. Dette var den vakreste takketalen jeg har hørt.
    og du, takk til deg!

    SvarSlett
  2. Du er god:) Takk for at du er du! No fekk eg nesten lyst til å vera deg eg òg..;) ♥

    SvarSlett
  3. Selv takk!! :) You make the world so much more fun!! :-D

    SvarSlett
  4. Takk for at der ikkje står;takk for alt;)

    SvarSlett
  5. Takk te dæ og:) Fin takketale:) Ja, vi har uendelig mye å takke for, og lykken ligger i de små ting:)
    Trine:)

    SvarSlett
  6. Så hyggelig, takk for at du er så flink til å skrive!

    SvarSlett
  7. Takk selv!
    Fin julekalender du har laget!

    SvarSlett
  8. BLir rørt...
    Takk selv...ha en god natt! ;-)

    SvarSlett
  9. Bare hyggelig! Gleden er på min side :)

    SvarSlett
  10. Å så nydelig! Værsågod og selv takk ♥

    SvarSlett
  11. TAKK for at bondekona er i Blogglandia <3

    SvarSlett
  12. Takk for takken! herlige du...

    SvarSlett
  13. Og takk til deg for alle herlige innlegg! :)))

    SvarSlett
  14. Værsågod og selv takk :))
    Klæm

    SvarSlett
  15. Bare vent noen dager så får du et geldelig gjensyn.

    Jeg har faktisk foreslått på jobben å lage en ros-kanal ved siden av avviksmeldingssystemet vårt på intranettet. Kanskje blir vi litt mer oppmerksom på det som faktisk er OK.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.