Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

fredag 30. desember 2011

Fredagssvar på lille nyttårsaften!


Den vesle jenta spør så pent:
"Mamma, du som trodde du hadde badet meg rent,
kan jeg få ta på bare bittelitt til?
Du ser vel at jeg ikke ennå er ganske så vill?
Men forferdelige mamma sier at nok er nok,
Nå skal vi til butikken og vil nok skremme folk.
Men storesøster er fornøyd, og synes vesla er fin,
selv om hun har brukt opp sminken som er sin.
For vesla smiler veldig fint, og smelter søster stor,
og den som først tar bilder, men sier nei etterpå, det er mor.
(du vet du har overdrevet sminken en smule når...
..du ikke klarer å holde det sminkede øyet åpent)


17 kommentarer:

  1. :)
    er det deg de har den overdrevne sminkinga fra?
    det tror jeg ja.

    Fin nyttårshelg, er det noe liv der ute nyttårsaften?!

    klem!

    SvarSlett
  2. Vakkert! (men faktisk vel så vakker uten sminke, syns jo eg da...men så er vel eg litt gammeldags...) :)

    God nyttår!

    SvarSlett
  3. Dette kommer nok fra meg, ja.
    Hardere med sminkekosten er det få som er..

    på jæren er det superliv alltid.
    spesielt på nyttårsaften som vi feirer her annethvert år.
    I år hos de fabelaktige naboene.
    :)

    Du da, WB: Jobb?
    Igjen?

    SvarSlett
  4. To nydelige jenter der :) Syns minstejenta er god, eg..som klarer å lukke bare et øye om gangen!

    Marit :)

    SvarSlett
  5. Jotakk, alle sammen.

    Barnet var særdeles fornøyd selv også..

    SvarSlett
  6. Ha ha ha, det nederste bildet der var suverent.

    SvarSlett
  7. Hoho! Det nederste bildet!
    Herlig!

    SvarSlett
  8. Jobb?
    nei,jeg har sluttet å jobbe jeg!
    nå daffer jeg bare hjemme her på dagtid og dater en uføretrygda nabo like ved.

    Men det er bare i helgene.
    (mao har sluttet helgejobben, og det er såååååå fantastisk, selv om jeg savner de ekstra tusenlappene i måneden..)

    Ikke fest med måte da i morgen!
    Selv skal jeg selvsagt og selvpålagt ut på harde FYLLA! Det er det vi gjør her i oljebyen.

    klem igjen:)

    SvarSlett
  9. Såpass må det vel være til en toåring!? Sender ettåringen min på sminkekurs til makeupartisten din, sant?

    SvarSlett
  10. WB: Festinga blir både med måte og med barn, er jeg redd.
    Neste år blir jeg med deg på flatfylla heller.
    Iiiiik,-ikke mer helgejobbing?!?
    What to do, what to do..?

    Hilde: Selvsagt. Har satt opp kurs lørdager fra 07.00-09.30 for 0-2åringer.
    :)

    SvarSlett
  11. Herlig, som alltid!
    Gleder meg til mange fler i 2012.
    Godt nyttår!!

    SvarSlett
  12. Søte sminkedukka!
    - Så du tok bilde fyrst , altså! ;))
    Alltid kjekt å komme innom bloggen din og lese alle dei rare, morsomme, gode, flotte dikt og gåter.
    Godt nytt år til deg, kjære!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.