Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

torsdag 22. desember 2011

Full bom?

Pheeeww...!
Det ble visst en tredagers feiring.
1 dag til ordning,
1 dag til selskaping
og 1 dag til rydding..
?

Jaja.
Men innimellom der et eller annet sted fikk jeg visst lest litt nettavis.
Og jeg leste meg frem til at årets julegave til Bonden fra meg
blir bom.
Ikke visste vel jeg at han ønsket seg et moteriktig handsfreesett. (nr 4)
Eller filmen Love Actually?
Han som sovner hver gang jeg tvinger ham til å se den,
minst en gang hver jul..
Eller silkeblazer?
Til fjoset?
Til butikken?
Han er da ikke ute på så mye annet.
Johnny Depps fornøyde smil kan overbevise meg om hva som helst,
men Bonden?
Neppe.
Særlig ikke når det er et hudpleiesett det er snakk om.
Hva med et forkle?
En veske?

Neppe.

Og det er da jeg får med meg at dette er gavene
"han ikke vet han ønsker seg"
!

Da stiller jo saken seg heeelt annerledes og jeg blir
mye mer positiv med det samme..


Liker DU at andre forteller deg hva du eller andre 
ønsker seg, og ikke, eller hva du ikke visste at du ønsket deg,
fordi noen andre vet bedre om dine ønsker enn deg selv?

Hmm?!?

(bilder og sånt fra denne artikkelen)

19 kommentarer:

  1. hihi..mannen din kan altså bare glede seg..

    Jeg liker veldig lite at noen skal mene/tenke/føle/tro noe som helst på mine eller andres vegne..veldig lite faktisk.

    men jeg skulle ønske noen kunne fortelle meg hva man kjøper til ei på 16 som ikke ønsker seg nooooe, men som vil ha pakker hun kan holde i hendene og åpne, ikke penger eller noe..blir garantert bom det og.

    Klem!

    SvarSlett
  2. Kjære frk; vet du hva jeg har kjøpt til slike 16åringer?
    På vita og apoteket har de sånne sett med rensekrem til ansikt/sminke+ krem. Og hårprodukter,-litt sånn skikkelige greier. Mykt og deilig teppe de kan ha på rommet sitt..
    for eksempel.
    :9

    SvarSlett
  3. Jeg liker best å tenke selv ;) Er nok så lite stereotyp at de aller fleste "gode" rådene er totalt skivebom ;)

    SvarSlett
  4. Det er klart han ønsker seg alt dette bare at han ikke vet det selv!

    Modern er en sånn en som ikke er interessert i å høre hva jeg ønsker meg, men heller gir noe hun mener jeg bør ønske meg....men en gang i blant får jeg noe jeg faktisk kan bruke. Like spent hver gang.

    SvarSlett
  5. Elisabeth: noe hun mener du bør ønske deg?
    Herlig!!
    :D

    SvarSlett
  6. hehe, jeg pleier gi gaver til ungene som jeg synes de bør ønske seg....
    eller som jeg syns de trenger. Og så pleier de få noe på ønskelista også.

    Men meg sjøl? vel...jeg er sikkert vanskelig å kjøpe til, for sliter med å komme på ting jeg ønsker meg.

    Spent på hva bonden din får jeg, hehe!

    SvarSlett
  7. Hehe, jaja.. noe av det der skulle jeg kommet drassende med hit,, :-D

    SvarSlett
  8. Jeg trur mannen min ville fått spader om han fikk en sølvglinsende jakke eller en mænbæg, og jeg er helt bombesikker på at han ikke vil ha det på vilkår. Den mannlige sjefen min derimot bruker mænbæg. . . ;)

    SvarSlett
  9. Veldig greit å bli fortalt kva både andre og eg sjøl ønsker til jul! Ikkje så lett å vite det sjøl alltid...?

    Ha ei fin jul Bondekona!! :))

    SvarSlett
  10. ehh..niks!
    Jeg vil styre alt SJØL!
    ;)

    SvarSlett
  11. Vil helst komme på ting sjøl, ja. Sånne "du vet ikke du ønsker det før noen forteller deg det" blir eg bare gretten av. God, gammeldags ønskeliste er bra! Og ikkje minst, det at du kjenner den du skal gi gaven til... Tanken bak gaven, betyr myyye mer enn pris og reklamemas.

    Ønsker deg ein god og fredfull jul :) Marit.

    SvarSlett
  12. Beste jeg vet er når noen spør meg hva jeg ønsker meg! :)

    SvarSlett
  13. Litt av noen rare tips....
    Ikke noe av det som har blitt kjøpt her.
    Mannen får ting han har bruk for, å barn får leker.
    Har og gått vekk fra "ting-og-tang" som jeg "ønsker" å gi til familie og venner, kjøper heller praktiske ting som de kan bruke. I år blir det behagelige bukser eller genser til alle fra oss! ;-))

    SvarSlett
  14. Æ vill bestæm DET sjøl ja:)
    Mannen min ønsker seg alltid bøker og turutstyr han, det er så greit:)
    Si hva du kjøper til mannen din da, pliiiiiiis;)

    Trine:)

    SvarSlett
  15. Jeg prøver å få kjøpt noe noen ønsker seg, eller noe de har bruk for.
    Men helst litt gjennomtenkt.
    Liker godt å tro selv at jeg er en god gavehandler, men vet ikke om det har så stor rot i virkeligheten.

    Mannen?
    Han får....noe han ønsker seg.
    (tenk om hans gave til meg er å begynne og lese bloggen?)
    :)

    SvarSlett
  16. Nokon kan berre prøve å fortelle meg kva eg ønskjer meg, haha!!
    Jaja. Men det hender eg får ting eg faktiskt ikkje har tenkt på at eg kunne ønske meg eller trenge. Men det er sjeldan det.
    God jul til deg!

    SvarSlett
  17. Etter at vi fikk ENKLERE LIV-butikk her i byen får folk i distriktet her stadig kjekke ting de ikke visste de trang! Veldig bra, for inniblant er det flotte ting. Som brodder som er lette å sette på, for eksempel.
    Jeg går rundt med jule-button'en min på skjorta med teksten på: "Dear Santa, I've been a good girl this year" for sikkerhets skyld.
    God jul!

    SvarSlett
  18. Sånn tips/ide - oppslag har ofte dyre og unyttige forslag. Jeg er veldig fornøyd med årets julegaveinnkjøp, men så er de også begrenset til mann, egne barn og mine foreldre. Det gjør alt så mye enklere.

    God jul.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.