Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

søndag 18. desember 2011

Dagen før dagen...

..før dagen før dagen før dagen før dagen..(?)

Nå har vi vaska ovnen, men vi har ingen ved.
Og vi har kjøpt litt julekort, men bryr oss ikke med det.
Nå sett vi oss å kvile og later oss igjen,
imens jeg bestiller kinamat, så vi blir mette menn.
Dra krakken bortåt glaset, så sett vi oss å ser,
å ler litt av de menn`skene som skynder seg avste`.
De freidigste av alle, de sitter her og ser,
og vet at de har kjøpt alle gavene, og trøster seg med det.
Hun er så fin den engelen, hu blunke, kan du sjå?
Like her så får hun henge og dingle på veggen som ikke er blå.
Ho klamrer seg fast på lina, det kan jeg nok forstå,
Kanskje ho treng litt selskap nå som nettene ikke er så små.


Ligger godt an?

19 kommentarer:

  1. Når nettene blir lange og stresset setter inn,
    da sitter jeg i sofakrok med kaffekoppen min.
    For alle går på shopping. Jeg passer meg for dem
    som aldri mere tror det blir åpne butikker igjen!
    Heisann og hoppsann......

    Det jeg har gjort har jeg gjort!

    (Og takk for flotte bilder igjen!)

    SvarSlett
  2. Helt i min ånd, dette ;)
    Her har vi laget masse julegodter og lurer på hvem som skal spise det.....men det var gøy å lage det og godt smakte det også ;)
    Nå vet jeg hvorfor jeg ikke vasker stekeovnen så ofte. Jeg kommer ikke inni !!!! Takk for at du minner oss på de viktige tingene.
    Klem fra tante som må kommentere som anonym. Er det lov ?

    SvarSlett
  3. Tante:Vi har også laget drops i dag, mmmm...
    Slenger Telma innom en dag for ovnsrens, da?

    elsker anonym kommentering.
    :)

    SvarSlett
  4. Ligger helt i rute til mitt lille "julehelvete" ;) Det får bli som det blir i år også......
    Tror jeg må leie den lille ovnshjelperen din ;))
    KLæm

    SvarSlett
  5. Ny og bedre versjon av gammel og til tider uforståelig klassiker er supert. God ide å sende ungen inn i ovnen, er det meninga at ovner skal renses??? Hørte om folk som vasker alle kjøkkenskap før jul, svært fasinerende spør du meg. Her er alt på halv tolv som seg hør og bør på den her tida. Litt deilig.
    Ha en herlig avslappa søndagskveld!

    SvarSlett
  6. Hehe...likte den ovnrensemetoden!

    SvarSlett
  7. Ikkje i nærleiken...:/ Men ordnar i alle fall julekorta no, pakkene blir vel eit 22.desember-prosjekt. Ikkje fyrste gongen! Koseleg engel! Både den på snora og den i ovnen;)

    SvarSlett
  8. Hihihi! Du dikter som alltid fint!
    Eg sit i sofakroken min og ser på alle som stressar til søndagsopne butikkar i dag!

    SvarSlett
  9. Hihi :) du er en skikkelig poet ...så flink du e og dikte :O)
    Artig bilde av ungen o komfyren, ha en fin advent søndag videre, hilsen Lisbeth ;O)

    SvarSlett
  10. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  11. faktisk.

    ligger
    jeg
    .
    .
    .
    .
    .
    sinnsykt dårlig an!!!
    men jeg har skrubba ovnen (inni) og er glad jeg er liten nok til å komme inn dit.

    Bare ovnen er vaska så blir det nok jul.
    Tror jeg?
    tralala

    SvarSlett
  12. Åh,takk !
    Skulle du "slenge innom" med Telma , så hadde jeg i alle fall ikke giddet å vaske ovnen ;)
    Tante ♥

    SvarSlett
  13. Minimalt med kjøkkenskap som blir vasket og desinfisert her før jul.
    Hvorfor i all verden, liksom?
    Som om man ikke har nok av andre ting å gjøre som er mye kjekkere?!?

    WB: det går nok godt.

    SvarSlett
  14. Skal innrømme at det er noen uker siden vesla tok ovnsrensen, men hun er sikkert kommet over hendelsen nå og er klar for nye oppdrag..

    SvarSlett
  15. :) tror ikke jeg skal rense ovnen min i år, skal jo steke masse julemat!kanskje til neste år...
    (når jeg tenker meg om, undrer jeg på om jeg har en slik selvrensende...øøøø korr la æ den bruksanvisninga tru.... :))
    elsker disse hærlige rimene Dine,alltid moro å lese!!
    kinamat frister såååå!!!
    Jula kommer like fort som den drar! I år som i fjor!
    Gooo søndag til deg!
    mvh :)

    SvarSlett
  16. Ha ha, du er en kløpper på rim og innhold. Den ovnskluten, har du patent på den?

    SvarSlett
  17. hei :)
    det er så morro å lese bloggen din, med alle rima!
    jeg sitter og smiler for meg selv vær gang :)
    jeg vaska ovnen for en liten stund siden, så har ikke giddi å ta den nå til jul.
    åsså var det noen som sa til meg her om dagen at det ikke var vits å vaske skapene inni til jul ,for det er vel ikke inni kjøkkenskapene vi skal feire jul ;)
    men alt annet til jul er jeg i rute med :)!

    ønsker deg en fin siste uke,så kommer julaften plutselig :)
    juleklem fra meg :)

    SvarSlett
  18. Alltid morro å lese hos deg.
    Herlig liten ovnhjelp du har, og jeg smiler fint jeg også. For her tar vi alt med knusende ro ;)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.