Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

lørdag 31. desember 2011

Oppsummering

Som Bondekoner flest skal jeg synes at det er viktig å gå i pluss.

La oss nå se:
I januar ble jeg ikke heklesertifisert, men begynte å 
sy stableklosser.
Og jeg fikk fortalt at søndag ikke er min favorittdag,
men en rastløs skynd-deg-forbi-dag.
I februar vekket vi Bonden, jeg (eller i det minste klossene mine)
fikk skryt i Foreldremanualen, og jeg ble rik av en tiøring.
Jeg blogget om bleier og om enda mer klosser.
jeg lagde personlighetstest-pizza. Og sydde bok.
I mars kom jeg med avsløringer, oooog tips.
Pluss at det gikk opp for meg at jeg var blitt en ekte Bondekone.
Jeg fortalte om flauser om folk jeg absolutt ikke kjente,
men som jeg trodde jeg kjente.
Dessuten lagde jeg min aller første knaggrekke med dyrehoder.
Og skyldte produksjonen på den kommende konfirmasjonen..
Dessuten prøvde vi å rydde i "hagen"..
I april var jeg bondekonekladd, jeg fant en tyv,
og lekte opplysningskontor.
Dessuten var jeg innom et høydepunkt: Påskekrimmen!
Noe av det kjekkeste jeg har gjort; skrive og pønske ut nye krimgåter 
for påsketrollet hver eneste dag, og med hjelp av dere lesere fikk
vi tak i den forferdelige skurken morderen til den hodeløse kvinnen.
Gleder meg allerede til påske igjen!
I mai var det konfirmasjon.
Og jeg viste fram litt av hagen, den frodige og rustikke.
Fortalte om viktigheten av å ha favorittkopp (igjen),
og om skaptrollet. Som ikke er like viktig.
Benketrollet og manneryddingstroll i sin alminnelighet.
Og om levende kunst.
I juni reiste vi til syden for første gang.
Det var ikke akkurat en umiddelbar suksess, da 1åringen
mistrivdes til de grader.
Men før den tid var Bonden blitt angrepet av først hjernehinnebetennelse,
deretter av en høyvender, så han fikk litt kvalitetstid på sykehuset.
I juli begynte jeg med ukentlig torsdagsgåte, og jeg fortalte om 
litt av det jeg ikke vet. Og jeg sydde videre.
Jeg og Bonden var ville og reiste på gladmatfestival.
Gleden ble kortvarig og avlyst da sorgen og sjokket
tok landet og forandret oss. Viste verden at dette lille landet
allikevel er verdens beste land.
I august var jeg hos tannlegen, sydde bokbind og fortalte
om hvilken årstid jeg liker best.
Vi tok speedwaymobilen til sørlandet for å heie
på den speedwaykjørende 6åringen.
Jeg fortalte også om mine egne sære sovevaner, om bursdagen min,
og om mine egne syprestasjoner. Igjen.
I september kjøpte vi ny bil!
Dessuten slutte babyen å være baby, men ble 2 år!
Jeg drev også reklame for Q, og kom med middagstips.
I oktober skrev jeg dagbok, og startet eplabutikk.
Vi så ut av vinduene mine og var på danmarkstur.
Også i speedwayregi.
I november var det tid for kalender gaver, julebord og bakst.
Men før vi pyntet til jul, med egen julepynteplass for kidsa,
og ga oppdatering for juleforberedelser,
ga jeg ti gode grunner for å spise is
og viste frem hitlertenner og krystallklart vann.
I desember fikk jeg plutselig 101 følgere,
som sank til 100 i romjulen en gang.
Jeg sang hei, hå som en hyllest til julen, selv med brukket tå.
Jeg ble usikker på julegavehandelen og vi feiret 15årsdag.
Før det hadde jeg sendt 2åringen på ovnsvask
og vi var på fest.
Dessuten fortalte jeg en julefortelling om meierismørmangel.
Innimellom alt dette har jeg diktet, løyet og skrytt.
Jeg har fått skryt tilbake og nye bekjentskaper.
Jeg er blitt glad, litt nervøs og en smule bekymret.
Og jeg gleder meg hver dag
til dere.

Jeg takker i bøtter og i spann
for at dere
gidder.

Jeg takker
for i år.

Jeg
kommer
tilbake.

20 kommentarer:

  1. Takk for 2011 og et herlig bloggbekjentskap!
    Jeg skal følge deg i 2012, du fine Bondekona!
    Og vet du hva.. jeg har også mista en følger i romjula, men aner ikke hvem...
    Ønsker deg og dine et flott og friskt 2012!

    Nyttårsklem fra Inger

    SvarSlett
  2. Følger schmølger.
    : )
    Blir like glad hver gang jeg ser du har oppdatert bloggen din! Virker som om inntrykket mitt av deg i våre (tapte..? Neeeida!) ungdomsår stemmer godt med den voksne deg også. I digg U!

    Ha en kjempefin nyttårsfeiring!

    SvarSlett
  3. Jeg tror jeg også mistet en følger i romjula-
    Det var vel perfeksjonismen i innleggene mine som skremte noen vekk, eller kan det være den samme vi alle har mistet?!

    Herlig oppsummering (tror jeg må være den eneste ene som ikke oppsummerer året, haha -har ikke no liv vet du;)

    SMASK til deg baby. I love you so.

    SvarSlett
  4. Det forsvann ein følger frå meg også i romjula..
    Men, men så lenge eg har dei viktigaste att, så er det så bra så!
    Fint oppsummert, får ikkje til slikt, eg!
    Så seier eg godt nyttår ein gong til :)

    SvarSlett
  5. Da slår jeg bare fast at vi har mista samme følger. Endelig kom jeg på et fint rundt tall,men så forsvant det en. Sukk. Takk for følget, og nå skjønte jeg plutselig at jeg fikk lyst til å lære meg å sy stableklosspuff i 2012. Godt nyttår!

    SvarSlett
  6. Heia, æ ønsker dæ et riktig godt nyttår, så blogges vi vell i 2012 igjen , hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlett
  7. stjerneglass: right back at`ya! :D

    WB: Det var nok perfeksjonisten hos deg som skremte følgeren vekk. Fotoprofesjonaliteten og samfunnskritikeren hos meg, og hjertevarmen hos mormora?
    Jaja, det er nok noen som har bestemt seg for at de utelukkende skal satse på interiørbloggene i det kommende året (sorry, WB)

    SvarSlett
  8. Det var da voldsomt til følgermisting!
    Det må være den samme!
    Eller et komplott!

    Og takk for det året som har gått, alle!
    Her (hos naboene)skal det bli høy champagnebrusføring(muligens) aldeles til midnatt!!!
    Wohoo!

    SvarSlett
  9. Jeg kom inn til deg i løpet av året som har gått, og jeg ser jo her at det er noe i starten jeg har gått glipp av. Jeg må nok lese meg litt tilbake ;o)
    Takk for i år, og ha en flott kveld!

    Klem ;o)
    (Ps, jeg har også mistet en følger...)

    SvarSlett
  10. Eg innser at eg har fulgt deg lenge, for eg visste nesten alt dette:) Glad for å ha blitt kjend med deg, du var jo ein av dei eg fann fyrst her inne! Ynskjer deg eit fint år i vente:) God klem, og takk for at du er du!

    SvarSlett
  11. Ønsker deg og dine et riktig godty nytt år!Gleder meg til enda et år med dine skriverier!

    SvarSlett
  12. For eit flott år da! Håper 2012 blir minst like bra!!

    SvarSlett
  13. <3 et svært så berikende nytt år ønsker jeg deg!!! Tusen takk for året som har gått, glad jeg fant deg! ( håper tåe te frua er bedre!)
    mvh :)

    SvarSlett
  14. Godt nyttår, Bondekona! Gleder meg til å se hva du finner på i det nye året :)

    Så spennende med påskekrim, skal gå og lese det en av de nærmeste dagene. Jeg leker litt med tanken på å lage et påskekrimeventyr, men vet ikke helt om det blir noe av, vi får se.

    Stor klem!

    SvarSlett
  15. Jeg gleder meg til du kommer tilbake!! Koser meg skikkelig hos deg :)
    Ønsker deg og dine et fantastisk 2012 :)
    Klæm

    SvarSlett
  16. Jeg koser meg også alltid inne hos deg :-)
    Godt Nyttår :-)

    SvarSlett
  17. PS - ville bare tilføye :-)
    at dette var nok ett Hærlig innlegg fra deg :-)
    Takk :-)

    SvarSlett
  18. flott oppsummering! Husker ikke helt når jeg fant deg, for var noe her jeg ikke visste ser jeg.

    Ha et flott nytt år kjære Bondekone!

    Og måtte le av nyttårsforsettene dine også, hihi!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.