Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

mandag 28. februar 2011

Vekking

Hvordan vekke en Bonde som sover skikkelig tungt?

Man sender selvfølgelig den aller søteste i familien,
og det er -tro det eller ei- ikke meg.
Det er 1åringen.
Først prøver man den mest koselige metoden:
Niks. Ingen effekt.
Men det visste jeg jo egentlig..


Hva med litt nesepilling?:
Neeei.
Ikke engang nesepilling sammen med veldig høylytt babling
kan vekke denne gulvsovende mannen.


På tide å gå hardere til verks.
Hva om en småhissig 1åring får lov til å trå litt på sin far?:
Eeer det et lite tegn til liv her?
Kanskje..


Da tar vi selveste nådestøtet.
Hva skal vi vel med et bleiebarn om man ikke kan bruke
henne for alt hun er verdt?
Med stappfull og stinkende ikke-akkurat-blomst-luktende bleie
rett over nesen må han vel reagere?:
Jepp.
Wake up and smell the dinner, darling!  Eller...




(legg merke til kjærligheten som stråler ut av øynene
til Bonden, rettet mot sin kjære kone som holder på
å dø av latterkrampe)





14 kommentarer:

  1. Så koselig!! Og nå kom jeg på minnet om meg selv og faren MIN for over 40 år siden. Han var også bonde, og etter middag på "blad-dagen" lå jeg i armkroken hans på divanen i stua mens han leste Donald for meg. Snart kunne jeg lese selv, og hadde ikke tålmodighet til å vente til han kom hjem om kvelden. Og da jeg hadde flyttet hjemmefra dristet moren min seg til å spørre om de kanskje skulle slutte å kjøpe Donald snart?? Han var litt motvillig til det, skjønte jeg.

    SvarSlett
  2. Det blikket der drar jeg kjensel på, ja! HAHA! Ler så tårene triller her... kan tenke meg at han ikke synes det var like festlig??
    Ikke vår skyld at de sover så hardt og vi må gå drastisk til verks for å få liv i dem!! :D

    SvarSlett
  3. Ha, ha, ha! Morsom bildeserie!

    SvarSlett
  4. Åh , det var en herlig vekkeseanse !
    Forstår at det er en stund siden jeg har sett bonden. Alt håret gjorde at jeg ikke kjente ham igjen før jeg så nettopp glimtet i øyet ! Fantastisk hverdag hos dere ♥

    SvarSlett
  5. Det trikset bruker jeg og. Helt håpløst å gjøre noe på en human måte her i gården!

    SvarSlett
  6. Fantastisk morsomt :)) Eg ler høgt for meg sjøl her. Takk for innblikk i dagene dokkas....Liker humoren og humøret :)

    Marit :)

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  8. har dere ikke sofa? seng? strandmadrass?
    uansett, kult triks! note to myself!
    men du når skal du avsløre hvem som traff riktig på navneduellen?! ;o)

    SvarSlett
  9. Jeg måtte no le :-)
    Kjempeflotte klosser du lager!
    Ha en fin dag med dine kjære.
    Går det bra med alle kyrne :-)

    SvarSlett
  10. Ja, man må bruke de triks man kan. Men hvorfor sover han på gulvet?

    SvarSlett
  11. He he :) Dere er jammen kostelige :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.