Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

søndag 27. februar 2011

Bok

Jeg kunne sikkert anbefalt hundrevis av bøker
både til store og små,
men i går da jeg var på tokt i bruktbutikkene
i området fant jeg en svunnen skatt.
En bok jeg har lest mye og kjenner så godt igjen fra min egen
barndom, og som jeg håper mine barn også vil komme til
å huske igjen etterhvert som de vokser til.
(eller hvis de vokser til, som min egen 4åring ville sagt)
Selv er jeg ikke et religiøst menneske,
men denne boka er nydelig både i bilder og ord.
Den boka jeg selv husker fra da jeg var liten var slitt
og veldig godt brukt, mens denne jeg fant i bruktbutikken
var i flott stand. Jeg tror ikke den er blitt bladd i en eneste gang.
Synd for dem.
Boka handler om (tro det eller ei!) : en gjøgler!
Og i kveld blir det nettopp denne boka som skal stå på 
leseprogrammet til ihvertfall 2 av barna her i huset.
Her vist ved en mosegrodd bondekonehånd..

God lesestund!

5 kommentarer:

  1. Trivelig å kunne videreføre slike minner til egne barn :) Ha en fin søndag videre :)

    SvarSlett
  2. Den likte jeg også veldig godt. "først den ene foten så den andre" (?) av samme forfatter var også en av yndlingene mine da jeg var liten :)

    SvarSlett
  3. Har aldri hørt om den!kjekt med boktips!
    Men du! kjenner du ei som heter Marita (gift Kvia, tror jeg)?! ei artig dame fra Varhaug!Rundt samme alder, eller litt eldre enn deg..

    SvarSlett
  4. I alle dager, denne husker jeg også! Kan ikke huske å ha sett den siden jeg var bitteliten, og jeg kan ikke for alt i verden huske noe av historien. Men bildene og fargene kjenner jeg umiddelbart igjen merker jeg, så moro :)
    Takk for at du viste den frem! Nå fikk jeg lyst på et eget eksemplar å bla i :)

    SvarSlett
  5. He he, ja, den handla vel om en gjøgler, om jeg minnes rett...

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.