Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

mandag 5. desember 2011

Velbekomme

Åja, nå har du tenkt at jeg har hatt min fulle
hyre med å måke vekk snøen som falt ifjor  på fredag?
Lage engler, snølykt, iglo og hytte i brøytekantene?

Nei.
Dessuten var vi ute i morges,
før klokken var syv.
Før 07.00, ja...og lekte i denne snøen heller (ja, mye heller):
Ja, det var greia å våkne til.
Det blir en helt annen dag av å ta morgenkaffen
ute i 1 minusgrad og snøende snø.
For det første må man drikke kaffen ganske fort om man
liker best kaffen varm. Eller i det minste lunken.
For det andre er det jo litt ..
..friskt.
Alle burde ha en låvebru å ake på.
Bare så det er sagt.

Men tilbake til poenget jeg startet med:

...
det tar tid å lage til et måltid.
Selv om det kun er en brødskive.
Skal det være en med bacon og egg?
Eller ost og skinke?
Salat?
Selvsagt med borrelås mellom lagene.
Det gir jo det lille ekstra.
Coming soon,
to a Epletre near you.

For de som liker å leke med maten,
og å mate med leken.
Nok en gang inspirert av to lekende småtroll.

!

19 kommentarer:

  1. Herlige matvarer! :-) ikke herlig snø-liker ikke. men guttungen var happy-happy i dag. Viktigst det, tross alt. :-)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. juhhuu!
    har vi snø, altså?
    åja! nå ser jeg det!
    (travel dag)

    elsker snø.
    elsker smørbrødene dine.

    SvarSlett
  3. Deilig å se snø! Kul mat også, kreativt. Har forresten sendt deg en mail. :-)

    SvarSlett
  4. Stilig mat!Men smaker den montro??

    SvarSlett
  5. Aha! Det er slike egg hønene dine verper ;)
    Stilig!

    SvarSlett
  6. Har dere fått snø?! Og ikke vi?! Ja, ja, verden er merkelig...
    Kul lekemat!

    SvarSlett
  7. Hei :-)
    Det glemte jeg å skrive :-)
    Beklager :-)
    send meg en mail : ivarthork@c2i.net
    så ordner vi Gavekortet der :-)

    SvarSlett
  8. Kjempeflotte skiver :-)
    jeg har laget sånne - bare heklete :-)

    og JA :-)
    jeg vil også gjerne ha en låvebru å ake på :-)

    SvarSlett
  9. Hei :)
    jeg vil også ha snø! gleder meg til den kommer:)
    ja Olea er mitt navn ;) er vist et gammelt navn,er ikke så mange som heter det,men har faktisk hørt om et par :)
    klem :)

    SvarSlett
  10. Så kul mat! Kjempeide ;o) Og så så kjekt med mat som ikke smuler på et nyvasket gulv!

    SvarSlett
  11. Fantastiske leker!! Må jo vere ein drøm på lekekjøkken i alle barnehager.

    Me har og snø :) deilig og nå fryser det.

    Marit :)

    SvarSlett
  12. Herlige smørbrød! Så smart! Og heldige dere som har litt snøøøøø! Her er det grønnere enn grønnest.

    SvarSlett
  13. Var ein snødag her også i dag...Ikkje alle var like glade for det;) Tøffe skiver, eg seier berre NAM!

    SvarSlett
  14. I disse tider er det viktig å ake mens snøen er der, og da er det genialt med et lekkert smørbrød som ikke fryser så lett ;)

    SvarSlett
  15. Så koselig å se at noe er så heldige å få litt snø.
    Den lekematen var jo bare knallfin da :)

    Jeg har besøk av nissen og han skal dele ut en gave 14. desember. Kanskje du vil være med i trekningen? :)

    SvarSlett
  16. Internet ate my comment. Men for å oppsummere, enormt fine skjeve! Liker spesielt mønsteret på baconet.

    SvarSlett
  17. snø altså? kult.

    Og veldig stilig lekemat!

    SvarSlett
  18. Klissi: nettopp baconmønsteret har jeg slitt lenge med å få til.
    Takk for at du la merke til det.
    :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.