Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

mandag 12. desember 2011

Hva jeg har!

Jeg har kaviar og prim,
jeg har glitter, jeg har lim.
Noen synes mixen blir riktig så fin.
Jeg finner kvister på tur,
jeg har sopper på snor,
henger det i taket og er riktig så lur.
(inspirert av en perfekt mors nydelige juletre)
Jeg har våte servietter til å vaske glass skinnende,
jeg har babyservietter til romper og snuer, rennende.
noen tar feil og får hender som blinker helt blendende.

Jeg er nominert i en kåring jeg ikke visste om
der kan du gå inn og stemme på dem du synes om.
Riktig mange flotte blogger der, heldige er de som kom.
Jeg har jente uten sminke,
men nå begynner det å minke
når man maler seg selv, så flinke
Men vet du hva jeg også har?
Jeg skal si det er litt av en kar,
en mann som er mine barns far
Han har vært mann til denne kone i to år i dag,
og fyller (nesten) hver dag med velbehag.
Han sier jeg er fin,
er glad for at han er min,
og jeg sier: "Tar du oppvasken nå, kjære?"
Han er god,han er snill,
og innimellom litt vill,
han gjør meg riktig glad for at jeg er til

(Da lå hele familien og koste seg med omgangssjuke)

20 kommentarer:

  1. Gratulerer med bryllupsdag ♥
    Og gratulerer med å være nominert i flere bloggkategorier. Vel fortjent,synes jeg,
    så lykke til !
    Klem :)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med bryllupsdagen:) Koselig bilde av mann og barn:)

    Trine:)

    SvarSlett
  3. Du er flink til å lage slike fine diktinnlegg. Gratulerer med bryllupsdagen og nominasjon!
    Eg fann bloggen min i det gode selskap, eg også...merkeleg!

    SvarSlett
  4. Så hyggelig :) Gratulerer med bryllupsdagen, viktig å feire :) Og liker treet med soppene veeeldig godt.

    SvarSlett
  5. Gratulerer med bryllupsdagen!
    og så flott det ble med den greina i taket, det har jeg også som et prosjekt! (alt tar bare litt tid her..kremt)

    Fin diktning som alltid (og du kunne vært i alle kategoriene der inne:)
    smuskekos!

    SvarSlett
  6. Gratulerer med mannen og bryllupsdagen :)
    Og ikke minst gratulerer med nominasjonen :)
    Klæm

    SvarSlett
  7. Gratulerer med dagen!
    Ble riktig så fint med kvist og sopp i taket.
    Klem

    SvarSlett
  8. Gratulerer med dagen, hyggelig bilde av patriarken og ungene.

    SvarSlett
  9. Fint dikt, som alltid. Gratulerer med bryllupsdagen og med nominajoner i gulrotkåringa. (skulle bare mangle).

    :-)

    SvarSlett
  10. Gratulere, :) så fint skrevet, og fine bilder.

    Ha en fin kveld, hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlett
  11. Takk, takk, alle sammen!

    ShyB: merkelig?
    Niks.

    SvarSlett
  12. WB: jotakk, i like måte.
    Syntes jo jeg manglet i treningsbloggnominasjonslista..
    Og i ungdomsblogg..

    Nei, hallo!
    Jeg er nominert i hele 5 kategorier,
    og jeg ble så glad at jeg nesten gråt.
    Noen har jo nominert meg!
    :D

    SvarSlett
  13. Gratulerer med bryllupsdagen! Og nominasjoner :)

    SvarSlett
  14. Gratulerer med bryllupsdag! Og artig kvist i taket. Er den virkelig festa med kaviar og prim? He he.

    SvarSlett
  15. gratulerer med bryllupsdag!
    håper dagen blir fin og at dere er friske i år :)
    klem :)

    SvarSlett
  16. Herlig tekst som alltid!
    Og gratulerer så masse med bryllupsdagen!

    SvarSlett
  17. Ønsker deg en riktig god jul og et kreativt nyttår.

    I morgen trekkes vårt julelotteri på bloggen vår, så sleng deg med da vel. :-)

    SvarSlett
  18. gratulerer med bryllupsdag- så flott du skriver!

    Og gratulerer med velfortjent nominasjon!

    SvarSlett
  19. Gratulerer med bryllupsdagen som var i går :)flott familie du har! Og så så god som du er til å rime :D

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.