Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

fredag 16. desember 2011

Fredagsgåte!

I dag er gåta litt annerledes,-igjen.
Kanskje du får til denne, min venn?

Mange spørsmål hver dag her i hjemmet,
noen til å rive seg i håret av, noen til å klemme.

Men kan du gjette fra hvem disse tre spørsmål kommer,
og jeg lover deg at om et halvår er det atter sommer.

Husk vi er 6 i familien vår her,
og alle kan vi snakke, om enn med litt besvær:

1* "Kan du finna et lofttett låkk te di der?"

2* "Kan eg få ta på støvlanne nåååå?"

3* "Kem så kjøre i kvell?"

Javel, javel, klarer du den?
Kan et spørsmål komme fra Bonden?
Et fra bondekona?
Tenåringen?
6åringen?
5åringen?
Og muligens 2åringen?
(isåfall er teksten en smuuule redigert.)
(her en gåtespesialist i full vigør.
Klarer du svare før ham?)

12 kommentarer:

  1. Jeg tipper at det bondekona selv, som kommer med disse spørsmåla... for dette høres ut som meg i perioder. Ha en fin fredagskveld... Klem

    SvarSlett
  2. Nr 3 er kona sjølv.
    Nr to er den på 6
    Nr 1? Kan det vere bonden, skal tru??

    SvarSlett
  3. Tenåringen har bakt pepperkaker el noe og trenger et lufttett lokk. Alså: 1 Tenåringen
    2.To-åringen, uten tvil. Og det ble antagelig gjentatt i en jevn strøm.. kan jeg ta på støvlene nå,kan jeg? kan jeg? kan jeg ta på støvlene nå? ops. sorry-går hjemme med en som akkurat har fylt tre om dagen... :-D
    3. Bonden. som skal være med bondekona bort til venner/på julebord/resturant.. Typisk mannfolkspørsmål. Han forventer å få svaret: "Kan godt kjøre jeg".. om han får "Du" kan han finne på å si: "ja, jeg kan kjøre dit, du kjører hjem". ;-)

    SvarSlett
  4. 1. Seksåringen
    2. Femåringen
    3. Tenåringen

    SvarSlett
  5. 1: Bonden
    2: Tenåringen
    3: Toåringen

    Tipper jeg. Hva skulle Bonden med lufttette lokk???

    Ha ei kjempefin helg du diktersken vårres!

    SvarSlett
  6. 1. Bondekonå
    2. 2 - åringen
    3. Bonden..eller bondekonå. Bonden!

    Tippe eg...denne fredagskvelden :)

    Marit :)

    SvarSlett
  7. bonden
    femåringen
    tenåringen

    kanskje?

    SvarSlett
  8. Tippe at
    spørsmål en æ bonden sjøl,
    spørsmål 2 må vær 6 åringen,
    å spørsmål 3 må vær tenåringen!!

    ;-))

    Rett???
    Satse på en goe sommar ser du... ;-))

    SvarSlett
  9. 1.Bonden
    2.6-åringen (etter alle leksene)
    3.du!

    SvarSlett
  10. Du og disse vriene gåtene dine:)
    Jeg tipper...

    1: Bondekona
    2: tenåringen
    3:2åringen.

    God helg!

    SvarSlett
  11. 1. Bondekona
    2. 2-åringen
    3. Bonden

    Gåter ække lett... ;)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.