Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

fredag 29. oktober 2010

System eller baking

I dag var det særdeles effektiv baking,
laging og ordning som sto på programmet.
I denne digitale verden regner jeg med at det finnes
oppskriftssamlere på nett?
Ikke vet jeg- som ikke er så dreven.
Noen har samlet sammen alle oppskriftene sine
i en eneste perm.
Kanskje det også funker fint.
Det vet jeg heller ingenting om,
for jeg har ikke prøvd.
Mitt fantastiske oppskriftssystem er
dette her.
(de mest observante ser kanskje hva jeg skulle lage som punkt nr 2 i dag
Kjempekule kakekuler som jeg via Pia fant fram til 
oppskriften på hos denne flotte kakebakedamen. Som vanlig må jeg
forkorte og personliggjøre oppskrifter til det ugjenkjennelige, 
og sliter litt i ettertid med hva oppskriften egentlig mener)
Og dette her.
Her har jeg jo viet en hel hylle i kjøkkenskapet til 
oppskriftsbøker.
Veldig praktisk. Her kan jeg enkelt (gjerne med bare en arm)
dra fram akkurat den oppskriftsboken jeg trenger.
Det gjør jo baking til en lek...

..helt til jeg kommer til dette punktet.
Oppskriften sier at det skal se sånn ut:
Men det gjør det ikke.
Det ser sånn ut:
I stedetfor myk, kremet karamellblanding,
ser det altså ut som sølevann som noen har hoppet veldig mye i.
Allikevel; etter timevis med røring og koking
ble det sånn passe og kunne lages til kake.
Men mer skal jeg ikke avsløre i dag,
for ikke å ødelegge spenningen for gjestene som skal komme 
og nyte herlighetene i morgen.

Men jeg kan røpe at noen ser ut til å være i bedre form i dag.
(helt sikkert den sjokoladen som gjorde det..)

3 kommentarer:

  1. Eg føler med deg, og kjenner meg igjen! Oppskrifter kan aldri bli for detaljerte. Koking og røring fra ein type farge/konsistens til annan type farge/konsistens har eg gitt opp. Får det ALDRI til.
    Er spent på å se resultatet :)

    SvarSlett
  2. Herlig å se Telma frisk igjen
    Det var nok sjokoladen !

    KLem :)

    SvarSlett
  3. He, he oppskriftsbilder og eigenproduksjon stemmer ikkje alltid overens her med meg iallefall..

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.