Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

torsdag 28. oktober 2010

Syk, nei..!?

Nå er det sånn at den kommende forkjølelsen
jeg annonserte for et par dager siden,
forlot meg.
Og bestemte seg for heller å ta bolig i mitt minste gull.
Det er i og for seg greit nok,
da jeg nok er bedre egnet til å passe på syke enn å
være syk selv.
Men min vesle forkjølede prinsesse er lite samarbeidsvillig.
Hun vil ikke spise brødskive, 
ei heller grøt. Eller yoghurt. Eller banan.
Hun vil krype rundt på egen hånd for å finne sin egen mat.
 ..inn i kjøleskapet for å finne pølse! Det var godt, det!
Skikkelig godt..
(av pannemerket ser det ut til at hun har vært en aldri
så liten tur oppom bananbenken allikevel...)
Og som om ikke det var nok.
Så snek hun seg jammen rett bort i skuffen og fant seg sjokolade etterpå!
Mens jeg sto med ryggen til et liiite sekund.
Snakk om å være syk...
(haaar jo hørt rykter om at sjokolade hjelper mot alt,
men det har jeg aldri sagt høyt. Til henne..)



Planen min i dag var å komme igang med diverse forberedelser
til heksefesten vi skal ha i helgen, og med denne ballongsnuesnuppa
på hofta ble det en skikkelig god start.
Snuekake og hostepølser..det skal nok smake..

Disse to småtrolla er ihvertfall klar for lørdagen med nylappede
heksekjortler stylet opp med heeelt nyklistrede stjerneklistermerker!
(og et par vampyrtenner...)

Her skal det bli en skrekkelig god aften-
etter litt skattekartlaging..

3 kommentarer:

  1. He he, hun ser jo ikke så syk ut der hun koser seg med sjokolade...
    God bedring, ihvertfall, og lykke til med heksefest!

    SvarSlett
  2. Bra at ho fant den sjokoladen. Da skal du se ho blir frisk!
    Og lykke til på heksefest! Høres kjekt ut!

    SvarSlett
  3. Herlig !
    Sjokoladen gjør henne frisk. Sjokolade hjelper mot absolutt alt.
    Det er min påstand......og erfaring ;)
    Tror jeg spiser før vi kommer på lørdag , jeg....eh..
    KLEMmmmmm

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.