Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

onsdag 27. oktober 2010

Heftige interiørtips del 3


Endelig kommer neste og (foreløpig) siste
del av snedige løsninger for hvordan å få
et hipt og funksjonelt hjemmemiljø.
Her i huset (dvs."interiørarkitekten"(dvs.meg)) liker man at 
mye brukte ting er enkle å få tak i, da man stort sett har max. en ledig hånd.
Derfor er knagger og kurver rundt ethvert hjørne og på de fleste vegger.
Som her på badet hvor vi har ikke mindre enn 3 av disse lekre
(og praktiske) ...hva heter de? Heter det opphengsrekker som vi kaller det?
Her kan tannbørster stå side om side med balsamspray og hårbørste 
og dernest kan en fin pose med f.eks. perler henge.
Alt innen rekkevidde
 (til den dagen 4åringen med sovehåret begynner å børste sitt eget hår)
Veldig greit.
Så var det disse metallnettingskurvene.
Det kan ved første øyekast minne om de simple 
tidlig-90-talls-kjøpt-på-jysk-for-en-billig-penge-kurvene
og at jeg eller Bonden fikk dem med oss da vi flyttet hjemmefra
en gang for lenge siden.
Det kan det jo selvfølgelig ikke være-
da hadde jeg jo ikke vist dem fram.
Det er retro.
Og inneholder noen av alle de nydelige stoffene
jeg sy allslags fantastiske kreasjoner av til alle jeg kjenner til jul.
En tau hengende på veggen med mange bittesmå klesklyper på
kan jeg ikke forstå at noen kan klare seg uten.
Hvor i all verden henger de da takkekortene?
Julekortene? De søte bildene du ikke finner ramme til?
De fineste bursdagskortene?
Oppskriftene som du river utav en avis fordi du skal lage det til 
helgen...en gang?
Ikke vet jeg.
Kalendre er fantastisk.
Og jeg foreslår minst 3.
En fødselsdagskalender. En månedskalender.
Og en (helst selvskrevet) ukekalender.
For å ha kontroll.
Og beholde roen.
Og så pynter det jo veldig godt opp.
Alt sammen.
Lykke til.


Atter en gang: BRUK MED OMHU..
Og ha en ellers strålende og velorganisert dag.




Registrerer at jeg har fått en Award!
Jeg bukker og neier.
Jeg hipper og hurraer.
-og kommer tilbake til det senere..





2 kommentarer:

  1. Hei og velkommen inn i bloggeland!! :) Her tror jeg du vil trives!! Jeg må bare si at jeg er imponert over at du har klart å få 4 unger på 32 år!!! Jeg er da 29 og har kun ei lita jente. Her må jeg henge i skjønner jeg :p
    Enig med deg forresten! Kalender er et must!!

    SvarSlett
  2. Det er SÅ kjekt å lese bloggen din og disse interiørtipsene er bare så fantastiske !

    Klem fra tante :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.