Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

torsdag 12. januar 2012

Torsdag!

Torsdag er ikke bare glitter og stas,
kjøttkaker og komle,
fotballstrømper og tåfis.

Det er en interiørtitt,
en en snikkikk av litt
som er kommet i mitt hus,
ikke så langt fra mine mus.
hva eier slike vakre former,
som følger strenge normer?
 Så vakker mot betongen,
og så fyldig i fasongen.
Varme tanker går til denne,
som vi nylig fikk oss ihende.
Hva kan den være, denne ting,
Eller forstår du ingenting?
En vakker sak i interiørsikkert hvitt og grått.
Som varmer en frossen sjel som jeg har fått.


Hm?
Hmmmmm?
?

20 kommentarer:

  1. Du er ein mester med ord! Og i dag er du vanskeleg! ;-)
    Ikkje langt frå mine mus....Hæ?

    Varmepumpe i kjellaren? I fjøset?

    SvarSlett
  2. Jeg ser nå at jeg muligens liker denne "svar"funksjonen litt for godt..
    :)

    SvarSlett
  3. Svar
    1. Vår nye peis er ikke grå,
      en slik en vil vi heller aldri få

      Slett
  4. Varmtvannsbereder?

    SvarSlett
  5. På bildet såg den pittelitt ut som den gamle alessi-kaffitrakteren vår, men den var rosa (og på bildet såg "tingen" rosa ut. Men i teksten kommer det fram at "tingen" er kvit og grå, så da er det vel noko heilt anna..? Ein ovn?

    SvarSlett
  6. Gratulerer med ny varmtvannstank... ;-)

    SvarSlett
  7. På betongolv og i nærheten av dine mus,
    hadde jo passe med ein sulten pus.

    Du skriver jo og at den varmer,
    har den karmer?

    Som du skjønner har jeg ikke et svar,
    har ingen peiling på ka du nå har!

    Marit :)

    SvarSlett
  8. Eg også tenkte badekar:) KOrleis fekk du til svarfunksjon? Det har eg ynska meg lenge...

    SvarSlett
    Svar
    1. Våknet i morges, Røsslyng, og vips!
      -der var det bare. Du har vel du også?..

      Men badekar...?
      Sikker?

      Slett
  9. Tror nok du har fått ny varmvannstank :) Og det er jo godt å ha.

    SvarSlett
  10. Du, dein va ikke ænkel. tænkt først badekar, men så kom boblebad. kanskje ein interiør ting... nei den ble for vanskelig for me :)
    goooo hælg!
    mvh :)

    SvarSlett
  11. varmepumpe? lekker hvertfall.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.