Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

søndag 8. januar 2012

Mitt nytt og nyttigere liv

Etter å ha sovet godt en natt uten å behøve
og tenke på frisyren som blir passet godt på av 
hårnettet mitt
Jeg våkner til soloppgangen
og spenner på meg tøflene
som vasker gulvene mens jeg allikevel subber rundt i huset.
Genialt!
Slike har selvsagt alle familiemedlemmene fått
til jul, så ingen skal si at det er noen som ikke tar del i 
den daglige rengjøringen.
Til middag samles hele familien iført
våre festlige smekker,
som ikke bare er ustyrtelig flotte,
men selvsagt også en del av vårt opplegg for god hjemmehygiene
Vi spiser ved et stort bord,
så teleskopbestikket er uunnværlig
Etter middagen samles vi igjen for å kose oss vilt
ved å se på vår fantastisk morsomme papegøye som 
kan bevege hodet.
Ooog vingene.
Kjempespennende.
Men dagene er ikke bare kos,
pliktene må også følges opp,
så jeg vasker klær,
og tørker gensrene i den supre og velfungerende
gensertørkeren.
Fantastisk.
Når mørket faller på utendørs lyser mine selvlysende
steiner opp tilværelsen.
Til kveldsstellet tar jeg universaldusjen for å spyle
vekk dagens grums og graps,
før natten er kommet og det er
på tide og bytte ut moppetøflene med 
rensende bambusplaster.


Og sånn går no dagan...

21 kommentarer:

  1. Så masse flott du har fått deg! Blir det giveaway snart?

    SvarSlett
  2. Ha, ha, ha! Kjempebra collage av nytt & nyttig!

    SvarSlett
  3. Den var god. Likte tøflene veldig godt :) Vi har reklame nei takk, så bra du oppdaterer meg på nyvinninger ;)

    SvarSlett
  4. Visste at du ville falle for alle disse gode og nyttige sakene du har blitt tilbudt her!

    SvarSlett
  5. Nå vet iallefall jeg hva jeg IKKE skal ønske meg til jul i år!

    Med unntak av de selvlysende steinene, de var RÅÅ!
    Ingen lyvekryss.

    SvarSlett
  6. Innmari mye fint der ja. Jeg har det meste. Pluss tilbud om gratis reise i ett sett. Jeg reiser 2 ganger i måneden. Minst. Fantastiske produkter!

    SvarSlett
  7. Korleis ville vel ikkje dagen blitt uten..!?

    SvarSlett
  8. hehe, ja tenk om man kjøpte alt det de tilbyr du. :-D

    SvarSlett
  9. Alt me går glipp av, me som ikkje mottar reklame i posten ;(
    Hehe ;)

    Marit :)

    SvarSlett
  10. Føler meg litt flau. Har falt for fristelsen og kjøpt noe småtteri fra det bladet mange ganger. Ikke alt som har vært like kjekt allikevel, når jeg skal være ærlig. De har en sånn "bukselinning-utvider". Sett den? Kjekt!!!

    Ser i kommentaren din hos meg at du også liker uteplassen vår. Vi stortrives der. Deilig med tak over. Det har dukket opp mistenkelig mange kopier i nabolaget, vennekretsen og familien etterhvert.

    SvarSlett
  11. hihi.

    Jeg kjenner han som står bak Nytt & Nyttig....kjempekar!

    Ufattelig mye fantastiske ting de hadde nå, sånn som man trenger men ikke visste om! Ja, give-away - blir det det? Kunne tenkt meg den papegøyen, tror jeg.

    SvarSlett
  12. Nytt og nyttig er helt utrolig,
    -på mange måter.
    Hadde jeg bare blitt sponsa!
    (in my dreams..)

    I mellomtiden får jeg bare kjøpe bukselinningsutvider,
    marihønestøvoppsamler og
    alt annet man virkelig behøver..

    SvarSlett
  13. Skjønner du har en over middels spennende hverdag. Og bambusplaster; helt sikkert kjekke saker. Kos dere! ;)

    SvarSlett
  14. hahaha:)
    så morsomt, der fikk jeg dagens lille latter:)
    utrolig hva det går ann å lage! og noen av tingene er jo litt morsomme da :)
    en fin uke ønskes deg!
    klem :)

    SvarSlett
  15. Haha idyllisk ;)
    Er ikke måte på hva som finnes på markedet nå til dags..

    Ha en fin dag ;)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.