Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

fredag 13. januar 2012

Fredag

Vel, vel, jeg sier dere det,
at det som varmer meg
skal dere nå få se.
Så lekker mot betongen den står,
og betong er det kun vaskekjelleren som får.
Det er greit med litt hvitt, og også litt grått,
men uten mer farger blir det nok litt for smått.

Min lekre og formfulle nye tank,
har enda ikke fått seg en skavank,
men er full av vann som varmt blir,
det er godt siden den gamle bare kaldt gir.
(føler det er nødvendig å presiserer at min betongvaskekjeller ikke ser sånn ut,
og at vi ikke er sååå mange at vi har kjøpt hele familien Varmtvannsbereder
(kun den største))

Premien går til
Lille Elin,
Hilde
og
Anonym
!

Gratulerer!
Premien er levert av husets egen 2åring.
For en heldig tilfeldighet,
sett sånt!

Her står valget mellom
øye
og 
nisselue.

Hva ville du valgt?

Til taperne dere andre sier jeg god fredag med denne:



14 kommentarer:

  1. Juhuuuu! ENDELIG! Nå har jeg tenkt og tenkt og tenkt i hele sommer og høst og ENDELIG gjettet jeg riktig!!njajajajaja! Tar et øye, takk. :-) Flott premie.

    Ha en strålende fredagskveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ett øye?
      Mener virkelig at det er to øyne..
      Men jeg skal for all del høre med kunstneren
      om du er vanskelig.

      Slett
    2. Hehe, to øyne da, og ingen nisselue. Tar ett om det er kunstnerisk forsvarlig.;-)

      Slett
  2. Etter bitter erfaring; ting kneler gjerne når du mest trenger det, så byttet vi ut varmtvannstanken før vi flyttet inn her. Og vannpumpa.

    Så jeg satser på at det blir mange år før det bare kommer kaldt vann i dusjen. Der er det verst.

    SvarSlett
  3. Fine toåringen.
    Og fine voksduken! : )
    PS: Hekkan du imponerer i WF!
    ...selv om jeg nå fortsatt synes det er juksogfanteri at ordene PC og WEB er tillatt... hrmpf!

    Og fin fredag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ang. WF: Mye jeg ikke forstår
      med de reglene til WF..

      Fineste fredagen..
      ...ooops :lørdagen til deg!
      Legge seg.
      :)

      Slett
  4. Å - jeg har ikke fulgt med! Så ikke konken din. Men tegningen er fin og kan jo ligne på både øye(r) og nisselue(r)!

    SvarSlett
  5. Man kan jo aldri få nok varmt vann....God helg!

    SvarSlett
  6. Gratulerer med ny varmtvannstank da! Det må jo vera ein fin ting å ha! :)
    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja!
      Absolutt verdt et forsøk, en sånn tank!

      Slett
  7. Jeg nådde ikke legge igjen kommentar, men ser jeg ville tapt med glans ;) Gjettet nemlig at det varven vedovn og det var litt bom.

    Liker gåtene dine, Bondekona!
    Vi pjattes i WF

    SvarSlett
  8. oj oj oj spennende!!
    så heldige dere er!

    jojohoho:)

    SvarSlett
  9. Aah.. Det burde ein skjønt :) Gratulerer! Ha ei flott helg :D

    SvarSlett
  10. takk for fin sang hvertfall da, bare feil hver gang jeg nå. Jaja. Varmt vann er greit å ha da.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.