Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

fredag 6. januar 2012

Fredag

Og  etter at tenåringen så frekt spurte hva det myke, 
klumpete nederst i suppegryta var,
og Bonden svarte så tørt han bare kunne at
suppa var nok bare blitt Scrabblet,
og jeg bare nikket medfølende
ringer jeg helga inn for alvor med 

fredagsgåte!

3 spørsmål
:
1* Fra hvilken sang er strofen
"du ga oss følelsen at alt kunne skje"  hentet?

2*Er jeg fiendtlig innstilt mot lavkarbofolk?

3*Hvor mye veier et voksent menneskehode, ca?




21 kommentarer:

  1. 1. Drøm videre Violeta
    2. nja.. om de tar alt smøret blir du vel ikke videre velvillig innstilt, ellers tror jeg ikke du bryr deg så mye. Egentlig.
    3. 5-7 kg.

    Ha en flott fredag, med eller uten scrablesuppe. :-D

    SvarSlett
  2. 1) Drøm videre Violeta- Kaizers song
    2) Nja, mulig du er litt skeptisk?
    3) ca 2,4kg :)

    SvarSlett
  3. Jeg er god på googling, så jeg fant ut:
    1) Kaizers - drøm videre Violeta
    2) Her hjælper ikke googling - jeg tror ikke du er fiendtlig innstilt mot noen. Men kanskje ikke enig, det tror jeg kanskje.
    3) Her googla jeg hjernen og da jeg så dette overså jeg et ord, nemlig "dyr". Og da ga jeg opp meg sjæl: De fleste dyr har hjernen i hodet, nær hovedsanseapparatet og munnen. Som sagt... leste ikke ordet dyr.
    Så da tipper jeg, etter å ha lagt hue på vekta, (og jeg har svært hue), 5,3 kg.

    SvarSlett
  4. ... ajaj - jeg har ikke såååå svært hue. 1,3 kg mente jeg!

    SvarSlett
  5. Tror jeg ville likt scrabble-suppa di,snuppa.
    Og spørsmålene har jeg ikke svar på (googling er jo juks;) Men det jeg vet, det er at du faktisk (mer enn du selv aner) er veldig fientlig innstilt til lavkarbofolk.

    Det er jeg også,
    High5!

    SvarSlett
  6. 1) We wish you a merry Christmas?
    2) Ja
    3) Ca 10.52 kg?

    Og premien???

    SvarSlett
  7. ...jeg lurer egentlig på hvorfor du lurer på det med hodet....
    God helg!
    ;-)

    SvarSlett
  8. Eg har ikkje peiling, men trur kanskje du ikkje likar lavkarbo-styret? Om du er lik på meg i alle fall;) Ha ei god helg, snille du :)

    SvarSlett
  9. *humre humre* må si meg enig med Frk.Virrum ;) Gooo hælg!
    mvh :)

    SvarSlett
  10. Ingrid: Det var et enormt hode. Jeg vil tippe ca åtte kilo. Og jeg scrabbler så jeg snart mister forstanden.

    SvarSlett
  11. Pia: Det gjør jeg også...
    (og da mener jeg ikke å ha såå stort hode..)

    WB: nr i vet du svaret på uten googling, din lathans.

    Frk.V: Nei, du vet...
    ;)

    SvarSlett
  12. Jeg er nok diska. For juks. Men ærlig juks da. Det skal jeg ha. ;)

    SvarSlett
  13. Ser jo at de rette svarene kom tidlig, ja ;) Kaster meg på at rett svar er sangen til Kaizers, et hode er ca 2 1/2 kilo og eg trur du syns at folk må få spise ka de vil!
    Men, at du, som meg meiner at grønnsaker og frukt er sundt og at maaasse fett er ikkje bra for noken. Så det så ;)

    God helg fra Marit :)

    SvarSlett
  14. Morsom og anderledes blog du har. Liker og er såre svak for folk som både er kreative og heller ikke helt mainstream.

    Har ikke funnet ut hva du mener om lavkarbofolk, men jeg tror de fleste er enige om at de er vel hysteriske.
    Sannheten fins som regel et sted på midten.

    Fra anatomien vet jeg at et hode, menneske sådan, veier omlag 4 kg. Et sted har jeg i en fjern ungdom lest at Bismarcks hjerne veide 1 kg.
    Jeg vet med bestemthet at en mannehjerne veier mer enn en kvinnehjerne. Heldigvis kan ikke vett måles i gram.
    "Han hadde møje vett, men det va av ein ringe sort," Skrev Stavangerforfatteren Ajax.
    Hele familien( Mor, meg, 61, far Gunnar,60 og datter Serina, 23) var inne i Vikedal på Kaisers konsert sist sommer. Janove sine tekster er bare unike.
    Og live konsertene uforglemmelige.

    Ha en fortsatt god scrabblelagematdag.
    Jeg lager bare spikersuppe, men den blir også spist.

    SvarSlett
  15. Kaizers Orchestra - Drøm videre Violeta er låta..
    Hue veier ca.4kg.
    Folks spisevaner tror jeg du driter i..

    GOD HELG :)

    SvarSlett
  16. 1) Aner ikke, og jeg har hatt for lite koffein idag til at googling er et alternativ.
    2) Har en snikende mistanke om at du heller mot høykarbokur, som meg?
    3) Kommer veldig an på. Et voksent gjennomsnittshode veier vel kanskje rundt 4-5?
    Så har man vatthuer. Der tipper jeg 1.4 kg.
    Komlehuer vipper nok over på en 7-8, fylt med bare idioti.
    Fin lørdag!

    SvarSlett
  17. Haudet mitt kjennes iallefall tungt, her eg slit med å forstå reglar i WF . Men trur no at eg har fått meg det grunnleggjande, og forstått at DL og DW er til for å brukast, og at det ikkje er om å gjere å unngå dei;)
    Har spelt ei runde og navnet er kapputta. :))
    Var du FruKu?

    ShyB

    SvarSlett
  18. Hm.. jeg avdisker deg, mormor. Googling er ikke juks, det er sunn fornuft. ;-D

    SvarSlett
  19. Lille Elin: Enig


    Anonyme ShyB: Ja dw=dobbelt ordpoeng, tl= trippelt bokstavpoeng osv.
    Jeg er FruKu, ja.
    Ses på WF

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.