Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

mandag 31. januar 2011

Utmerkelse! Igjen!

Jeg har fått en utmerkelse!
Denne gang fra Camulen.
Beskjeden som jeg er regner jeg med at jeg har fått
denne fordi jeg er en vakker blogger med vakker blogg..
Uansett:
Jeg svinger meg i dansen, og neier. Og bukker.
Innbakt (hvis det er lov å si det?) i denne Utmerkelsen 
er det en utfordring også.
Livet skal ikke være lett.
Men altså:
*Ta opp nærmeste bok, slå opp på side 18 og let
fram linje nr. 4. Hva står der?
(Veldig flaks-side 18 var siste side i nettopp dette
litterære verket som ligger ved min side)
-"Det skal jeg, Wenche. God natt, alle sammen!"
ropte Byggmester Bob.
*Hva var det siste du så på TV?
-Det var slutten av det programmet med AnneKath.
og Dagfinn Lyngbø som går på lørdagen. 
(Hva heter det?..)
*Bortsett fra datamaskinen-hva hører du akkurat nå?
-Jeg hørte døra som smalt etter Bonden som er på vei ut 
i fjøset igjen etter middag. Minstejenta som tegner på
tegnebrettet, den skumle stillheten av to mellomstore.
En tenåring som går i trappene.
*Når var du sist ute, og hva gjorde du da?
-Ikke mye uteliv her for tida- med syke unger,
men jeg trillet veslejenta ut for å sove i formiddag.
 Og hentet henne igjen(!)   Sånn ellers var jeg ute i 
Tupperwareselskap i går kveld.
*Hva har du på deg nå?
-Jeg har på meg en grå ullkjole med litt sånn mariusmønster
 i hvitt. Mørkerød tights og grå ragger(ullstrømper).
*Hva var den siste filmen du så?
-"Den Fantastiske Mikkel Rev"
Hele familien på filmvisning i kjelleren i går
ettermiddag. Med is!
*Skulle du kunne overveie å flytte til utlandet?
-Nei.
-Jo.
-Jada.
-Kanskje. Men ikke så langt.
Filmen anbefales!


Nå føler jeg at jeg snart har utlevert meg selv på det groveste.
Mangler bare et par fyllebilder fra facebook så er skammen komplett.

Men utmerkelsen skal gis videre,
og jeg deler villig vekk til Forelsket i Livet.

Vinn eller forsvinn.
Take it or leave it.
Og lev livet lykkelig.

2 kommentarer:

  1. Jeg bukker meg i støvet... (...etter alle garn nøstene i rundt meg....) og gratulerer så masse. Morsomt med en slik utmerkelse. Koselig med familie film, også med is da....
    Hvordan i allverden rekker du over alt????;-)

    SvarSlett
  2. Det neste må blir fyllebilder på facebook ja :) He he!
    Nei, det var vel ikkje så ille dette her? Og den ullkjolen høres ut som den kjolen som eg går og leiter etter men aldri finner... (kan eg spørre kor du har fått tak i den?) :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.