Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

onsdag 12. januar 2011

Bondekona imponerer:

Grytebrød
Jeg er glad i å bake, som bondekoner
skal være.
Allikevel tok det litt tid før jeg våget meg på
Selv om hun har vært aldri så insisterende..
Nå må for all del ingen tro at jeg skriver om dette
kun for å vise fram-og prøve- min nye Tupperwaredings
som jeg fikk da jeg hadde Tupperwareselskap en gang
før jul..

...eller for å vise fram det knallfine kjøkkenhåndkleet jeg
fikk til jul..
Men brødet skal pakkes inn i kjøkkenhåndkle etter steking.
Og før steking.  Selvfølgelig i det fineste håndkleet du har,
for da smaker brødet best.
Og selve brødet?
Det var ca det beste brødet jeg har smakt. Og bakt.
For å si det sånn så står det en ny deig på benken nå..

(link til oppskrift og oppskriftinnehaver lenger oppe 
på siden)

7 kommentarer:

  1. Ja dere bondekoner kan vel dette med brødbaking. Men den der dingsen....den skjønte jeg ikke, har du ikke Kitchen Aid i en hot farge?

    SvarSlett
  2. Altså. Den oransje dingsen..er en tupperwaredings til å dytte litt i deigen med. Eller noe sånt.
    På gården her finnes ingen fancy kitchen aid, men en glimrende og rød Bosch(kjøpt gratis på flust) som gjør samme nytten.
    Hurra for den.
    Men denne deigen trengte verken maskin eller dings..

    SvarSlett
  3. Du verden såg jo lett ut! Men 18 timar før....? Kven veit om eg har lyst å bake om 18 timar?? Hmmm...

    SvarSlett
  4. Takk for link!
    Og interessant tupperdings - den har jeg ikke...

    SvarSlett
  5. Eg kan virkele skrive under på at det må være verdens beste brød!! Mmmmmmm..... fytti, håpe du tilfeldigvis har bakt det brødet neste gang meg og Oliver komme på besøk og! :D Eg ska prøva å laga d sjøl og... en dag... ;)

    SvarSlett
  6. Flinke bondekona! Også med flotte accessorize;)
    Klem:)

    SvarSlett
  7. Kjekt med nye oppskrifter på gjærbakst! Såg spennandes ut dette her! Må få meg ei passande form/panne først - får sjå om mamma har noko brukandes...

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.