Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

søndag 16. januar 2011

Dagen derpå

Etter vill og hemningsløs feiring av Bondens fødselsdag
i går, var det jammen godt det kom en søndag etterpå.
..bare for å gjøre lykken komplett..
I et sanseløst, utslitt øyeblikk fikk jeg det for meg at det snart var vår.
Våraktige blomster ble satt i fine kopper.
(når man er velsignet med litt andre farger på fingrene
enn grønn har man minimalt med ekte blomsterpotter)
I et nokså tafatt forsøk på å skvise ut de sørgelige restene
av de mer juleaktige blomstene-som klamrer seg fast med 
blad og jord..
Her måtte jeg sannelig ta i bruk en telysestake også til
den våraktige blomsten.
Jeg fant endatil fram strandmatte -innendørs, enn så lenge.
Godt fornøyd med både de våraktige blomstene, strandmatte 
og voksduk ,begynte sans og samling atter å gjøre seg gjeldende...
..det var jo snøstorm ute.

...

2 kommentarer:

  1. Det var da en kjempesøt voksduk ! Og så lurt med strandmatte . Det du evt. måtte mangle når det gjelder fargen på fingrene , tar du igjen i kreativitet- så det holder !

    SvarSlett
  2. Den overskriften passer veldig på meg i dag, gitt. Festligheter både fredag og lørdag tar på på en gammel skrott...Gratulerer til bonden - og til den kreative bondekona, ha en fin søndag.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.