Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

onsdag 5. januar 2011

Beslutningsvegring

Mange ting å ta stilling til.
Som mor til små og større barn,
som kone og kvinne,
og-som blogger.
Foreldremanualen har feks kåring av 
morsomste, mest kreative, inspirerende osv
mammablogg, hvor man kan være med å stemme
fram sine favoritter.
Det synes jeg er litt vanskelig.
Ikke fordi jeg ikke finner noen kjekke 
mammablogger-tvertimot, men fordi 
jeg ikke har lest så mange mammablogger at 
det blir enkelt å kategorisere og favorisere.
Og tenk hvilke man kanskje har gått glipp av?
Jeg bør ta meg en god leserunde snart.

En annen beslutning jeg måtte ta,
Det var ikke like vanskelig
-mest fordi jeg har feilinformert.
Det var 2 kosser(jentekalver) som kom til verden
på nyttår- og ikke en av hvert kjønn,-som jeg skrev..


Men da passet navna som kom fra innerst i veien
kjempefint.
Sukker og Kanel.
Det passer fint også med hvordan navna
 utvikler seg her på gården.
Sukker kommer til å få kalver som
kan hete både Melis og Perle og Sirup.
Og Kanel kan få Kardemomme og Pepper
og Muskat. Glimrende navn, altså.
En dunk med råmelk kommer i posten til deg, Elisabeth.
Eller ikke.
Se, så flotte!
Nå også med navn.
Hipp hurra.



7 kommentarer:

  1. Tihi, fine namn!:)Og utruleg søte Nyttårsbarn!
    Klem:)

    SvarSlett
  2. Søte navn, og artige navn på etterkommarane ;)

    SvarSlett
  3. Fine navn og siden det var to jenter...eh ..kossekalver så ser jeg at den ene hadde slitt med å hete onkel...GRATULERER !

    SvarSlett
  4. Ja, se så søte de er, Sukker og Kanel. ☺ Nå er det vel snakk om en sånn fjernadopsjon hvor jeg setter inn penger hver måned og får skriftlig rapport om motorisk utvikling osv. hvert kvartal?

    SvarSlett
  5. Det er helt riktig, Elisabeth.
    Tror at ca 5000 kr pr måned skal holde-hvertfall til de når puberteten om et års tid, da blir de så dyre i drift. Rapport følger selvsagt med.

    SvarSlett
  6. He he, gratulerer med familieforøkelsen, og grattis med navnevalg. Elisabeth bærer dem vel fram til døpefonten, tenker jeg?
    Et riktig godt nytt år til deg og dine - har endelig kommet hjem etter to flotte uker i Egypt!

    SvarSlett
  7. Ja, det forbauser meg ikke at det var Elisabeth som hosta opp de forslaga :) Godt nyttår! Gleder meg til å følge deg inn i 2011

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.