Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

torsdag 13. januar 2011

Dingser

I en heim,
hvertfall i denne heimen,
finnes et utall dingser.
Mer og mindre nyttige dingser.
Noen dingser er nokså forvirrende. Sånn som denne.
Først-i mine vinduskarm-malende dager-da trodde jeg at dette
var en malingsskrape.  Men etter at jeg ble voksen og fikk
komfyr med keramisk topp (for et halvt år siden), har jeg
forstått at det er en ovnsskrape.
Men jeg tror den mangler batteri..
Andre dingser har jeg aldri prøvd, fordi jeg vet at de ikke virker.
Men skulle ønske at de gjorde det.
Derfor beholdes den allikevel. Av en lekker Bondekonehånd.
År etter år.

Noen dingser er jeg ufattelig glad for at eksisterer.
Andre dingser er favorittdings.

Og ikke favorittdings:


Hva er din favorittdings?
..eller ikke favorittdings.. 

3 kommentarer:

  1. Skrapa til keramisk topp er i bruk her i huset. Kjem i farten ikkje på om eg har favorittdings...må vere oppvaskmaskina det :)

    SvarSlett
  2. Sånn skrape er kjekt, ellers er jeg veldig glad i eplekutter'n min. Hadde en ananasslicer en gang, men den gikk i søpla etter å ha blitt benytta ca. en gang på fem år...

    SvarSlett
  3. Komfyrskrapa er jevnlig i bruk her, oftest av gubben, tror jeg. Husker første gang jeg så den (+ poleringsmiddelet man bruker etterpå) i bruk. Det var minst 10 år siden, og min manns "utgamle" fetter (langt over 40, minst! Vi var jo bare tidlig i 20-åra, må vite) stod og skrapte og polerte en ikkemøkkete komfyr i mange minutter!!! Var det da jeg skjønte for alvor at svigerfamilien bestod av mange huslige menn?? Ikke akkurat hva min far eller brødre ville gjort!!!

    Yndlingsdings?? Hmmm... Vannkokeren og tesila, kanskje? Som raskt gir meg deilig varm te! Ah! Det skal jeg fikse nå :-)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.