Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

lørdag 2. april 2011

Takknemlighet

Endelig var narredagen over!
Det er med stort slit jeg bærer over med en sånn dag.
Er det virkelig en elefant i hagen?
Tiger på skulderen?
Ny bil? Vi?!?
Nei.
Gang på gang må jeg bite i det sure gresset og innse at jeg er blitt lurt.
Igjen.  Og igjen.
Og de av dere som trodde jeg synes det er kjipt med positiv 
oppmerksomhet som utmerkelser og kommentarer på bloggen,
-vel, dere ble også lurt.
Så gammel i gamet er jeg enda ikke blitt.
Så takknemlig er jeg over både utmerkelser og at luredagen er over
 at jeg viser fram min siste skrotfunn-oppussing.
"En svigerfar kom kjørende forbi
-har du lyst på denne teakgreia mi?
Nei, sier jenta, den vil jeg ikke ha,
men hva er det som ligger lenger bak?
-Å, nei det er bare ei skuffe, det
Nei, nei, det kan jeg ikke se.
Det blir nok ei flott hylle til kjøkkenet mitt, he!
Male, male, skifte knotter.
Skru på veggen med festeskrotter.
(også kalt skruer)
Kan hun la være?, lurer du nok.
Ikke noen lenger som får seg noe sjokk,
når jeg viser hele bildet
med rot og hele gildet.
Nei jammen hadde hun hatt visitt
av vaskedamen som hver fredag så titt.
Men på kjøleskapet ordner hun ikke
-da hadde hun fått en Bondekone til å hikke!
Fantastisk så lurt at de fant opp magneter til å ha på kjøleskapet..
..Uansett.
En sårt tiltrengt hylle på kjøkkenet.
Av en gammel skuff.

Herlig lørdag!

17 kommentarer:

  1. Det var en stilig og litt utradisjonell hylle :)

    SvarSlett
  2. Genialt! :) Skal sei du er kreativ! Og flink å dikte!

    SvarSlett
  3. Dette en super idé. Bøyer meg i beundring.
    Blir du fornærmet hvis jeg kommer med et forslag?
    Nei, tror ikke det....
    Når jeg ser kroken din med krakken og det hele, så blir jeg i godt humør. Ikke strøkent og A4.
    Men du liker å forandre på ting, og jeg tror at hvis krakken blir malt hvit som skuffen, så blir det mer helhet.
    Og hvis du kjøper en metall oppslagstavle og henger på veggen over lysbryterene, så kan du heller henge viktige ting der istedet for på kjøleskapet.
    Jeg synes det er utrolig rotete med ting på kjøleskapet, men har mye der selv allikevel. Klarer liksom ikke å la vær. Men nå henger bare koselige ting der (bilder og sånn), og ikke tannlegeinnkallinger og sånt herk. Var det noe for deg?
    (Deilig, stort kjøleskap, forresten...)

    SvarSlett
  4. 2 kjøleskap!!?!
    Og vaskedame??
    Skal si det er noen som har det flott!

    Og den flyvende skuffa var fin, aldri sett noe lignende!
    Ha en skuffefin lørdag!

    SvarSlett
  5. Rosesommer: krakken er faktisk under behandling med både maling og voksduk, da passer den finfint under skuffen. Bra tips om å henge tavle på veggen der, men det er en hyppig brukt dør på den siden, og når den lukkes (og tidvis slenges) igjen, blåses det ned som henger der. Men takk for tips!;)

    Whitebite: Nei. Det er et kjøleskap og et fryseskap. Halleluja for det! Fungerer helt glimrende. Vaskedame er en salighet. Og dessverre en nødvendighet. :)

    Alle: Tusen takk for skryt for flyvende skuff (kult, Whitebite), jeg blir så glad! Og nei, jeg har heller aldri sett noe lignende.

    :)

    SvarSlett
  6. hihi, genialt spør du meg !! Kjempekult:))

    SvarSlett
  7. aha ja!
    Og når det gjelder vaskedamen, så skjønner jeg hva du mener. (Tar det tilbake, litt glemsk kan du godt si ja..)
    klem♥

    SvarSlett
  8. Hehe, det ble jo en lekker hylle :)
    Kreativ - det skal du ha!

    Ha en strålende helg :)
    *klemmer*

    SvarSlett
  9. Duktiga duktiga du! Dösnyggt!

    SvarSlett
  10. Et flott interiørinnlegg:)

    SvarSlett
  11. Supert utført, både hobby og diktning.

    Du, en annen ting, hvordan går det med Sukker og Kanel. Var det kanskje en av dem vi hadde til middag i dag? Smakte fortreffelig med pomme noisette til.

    SvarSlett
  12. Du er så kreativ at det er en fryd.

    SvarSlett
  13. Hei.
    Så koselig det var her. Kommer nok snart igjen.
    Håper du vil ta turen innom Skolelyst. Kanskje du kan få et tips eller to der:-)
    Ha en fortsatt fin helg.
    Hilsen Benedicte

    SvarSlett
  14. Finfine enderim du lagde der
    skuffen du malte hadde passet her
    er ikke like god på riming som deg
    men jaggu var det artig å prøve seg!

    SvarSlett
  15. Smellsmart hylle...den ideen likte jeg, og legger meg den på minnet.Koselig blogg du har, så her kommer jeg til og stikke innom når jeg er i blogglandia :) Klem fra Hilde :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.