Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

lørdag 30. april 2011

Kjære dagbok.

Mange som maser om den nært forestående konfirmasjonen om dagen.
Ikke at jeg kan forstå det.
Huset/landstedet mitt er jo romslig nok til de 45 gjestene som skal komme.
bilde fra duniAB
Serviettene ble brettet ferdig i fjor høst,
samtidig som jeg la siste finish på velkomstkanapèene.
Middagen ble bestilt det året konfirmanten ble født,
så den er godt bokset.
Brusen ble brygget i vinter,
for å få best mulig aroma,
Og glassene har vi håndblåst noen av hver sommer siden konfirmantens første skritt.


Dessuten har jeg jo knaggrekke.
Èn.
Til våre 45 gjester.
Som vanlig har jeg full kontroll og planene i orden.

Takk for ikveld,
nå skal jeg lime sammen noen påfugldekorasjoner til neste helg.
Sånn bare for å ha noe å henge fingrene i.


9 kommentarer:

  1. Lykke til!Dette drar dere i havn:)

    SvarSlett
  2. Jeg er så imponert. For med den tilnærmingen blir det nok en super feiring.

    For tiden hjelper jeg bare andre med både konfirmasjoner og brylluper. Brudeparet lager ny hage til hageselskapet i juni.

    SvarSlett
  3. aner jeg noen som fortrenger virkeligheten her...eller...eller??
    hugs;o)

    SvarSlett
  4. Ah, ja dette fiksar ei bondekone på strak arm:) Eg har ei ekstra knaggrekke i kjellaren om det skulle vere behov ;)

    SvarSlett
  5. Flotte greier! Vi skal til pers om to år. Da skal vi ha to bunader i hus. I går tenkte jeg at de kunne vel jeg sy, på kurs eller noe sånt. Kan jo sy. Korsting. Etter nøye beskrivelse. Gjerne med tekst og tegning. Hvor vanskelig kan vel bunad være?..
    ser konturer av at jeg skulle tenkt på dette omtrent når du begynte å blåse glass, men,, det ordner seg vel for snille piker?

    SvarSlett
  6. Dette går nok bra, selv om det er mulig du har lagt lista litt høyt? ;)

    SvarSlett
  7. 14 dagar att her....Veit ikkje heilt kva er skal gripe fatt i. Innbiller meg at eg er ferdig ;)
    Lykke til,- til oss begge, og alle andre sjølvsagt!

    SvarSlett
  8. Haha, jeg elsker bloggen din å måten du skriver på smiler godt hver gang jeg er innom!

    Konfirmasjonen blir nok kjempe fin med eller uten nybrygget brus ;)

    Ha en fin søndag! =)

    SvarSlett
  9. Hei:)
    Først gang eg titter innom til deg! Du skriver jo knallbra:)

    Knaggrekka er finfin og komfen går sikkert helt fint!

    Lykke Til!

    Line

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.