Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

tirsdag 19. april 2011

Toalett, toalitt

Fordelen ved å ha kun et eneste, knøttlite toalett
fordelt på husets 6 fastboende medlemmer..
..har jeg ennå tilgode å finne ut hva er.
Men den tid, den glede.

Selv om toalettrommet er lite og ofte opptatt,
rommer det en hel del selvfølgeligheter.
Som en gulrot.
Hva er vel et toalettgulv uten en gulrot?
Den holder selvfølgelig pyjamasen med selskap.
Også settekassen, da.
Som inneholder kun det aller mest nødvendige.
Et sted vil jo også vi være minimalistiske,
og det ble altså i settekassen. På do.
En gammel lekebil, et legogjerde, en tegnestift
og en ..hårball(?)..  
Det er det aller mest nødvendige.
For en settekasse.
Men:
Hvorfor får ikke dopapiret være med inn på do?
Ikke plass mellom bil og hårball?
Har gulroten brukt opp dopapirplassen?
Utvist på grunn av dårlig oppførsel?

Det vites ikke.

Alt jeg vet er at det ikke er jeg som har satt det der.
Ikke jeg som har kjøpt det engang,
siden vi har kjelleren halvfull av dugnadsdopapir.


Kanskje påsketrollet har noe med dette å gjøre?



Fra i går:
( mine favorittkopper er fra Clas Ohlson.
3 forskjellige mønster, men med samme form. 
19 kr pr stk. Jippi)

6 kommentarer:

  1. dodraugen? donissen? fjerteprinsen?
    prompefnatten?
    ikke godt å si.

    SvarSlett
  2. Men settekassa er jo helt smasking hot da, med tapet og greier. Kanskje det er dodraugen som har lagra de rullene der?

    SvarSlett
  3. Vi har heldigvis to do til gulrøttene våre.....
    God påske til Bondekona :)

    SvarSlett
  4. He he, dere skulle nok hatt en do til...

    SvarSlett
  5. Hehe :D Smiler her jeg sitter og tenker på alle dem tinga jeg har finni på doen vår opp gjennom tiden...hårballer har jeg faktisk også en del av...vurderer sterkt og henge opp en settehylle nå :)

    God påske ønskes fra Hilde :)

    SvarSlett
  6. mangler jommen settekasse til hårballene jeg...bra tips!

    God påske bondekone!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.