Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

søndag 10. april 2011

Fluor på rømmen.

Etter å ha skiftet på veslas seng slår det meg at jeg muligens
legger henne 20 sekunder, 40 sekunder og muligens
opptil 1 minutt for sent om kvelden,
etter størrelsen på fluoren å dømme,
som hun tydeligvis spytter ut like før hun sovner.
Bruker du fluor?
Hmmm?  Hmmm?
"Det blir ikke hull i en tann som er ren,
og tennene de pusser vi jo en etter en.
Godteri spiser vi bare til fest,
sånn en gang i uka er best."
-sier f.eks Trond Viggo Torgersen.

14 kommentarer:

  1. niks, skeptisk!
    men vi bruker fluortannkrem, og har begynt å ikke skylle den bort. Det skal visst være bra. Jeg vil ikke ha fluor i magen, men på tennene..

    SvarSlett
  2. Føler meg litt truffet der du........ ;)

    SvarSlett
  3. En tannlege fortalte meg at fluoren ikke har effekt PÅ tennene, men kryper inn i tannen via kjevebena hvor det legger seg som et slags depot. Derfor skal man i tillegg til de små mengdene man får via fluortannkrem, også ta flux. Jeg fikk selv fluor fra ettårsalder, har pr i dag hatt tre hull, og har gitt alle mine tre fluor på samme måte. Så jeg tror på det. :-)

    SvarSlett
  4. Hihi... :-) Her har vi brukt flux siden de kunne, og er fornøyde med det. :-)

    Ha en fin, ny uke!
    Klem Jenny

    SvarSlett
  5. http://www.fluxfluor.no/index.php?cat=113025
    Les her!
    Er visst litt sånn forkjemper for Flux, kjente jeg plutselig! :-)

    SvarSlett
  6. Flott engasjement her, Frk. Virrum!
    Ja, fluor har jeg også tro på,
    og her tygges det fra det tygges kan.
    Evt. skylles..

    og, A little Bit: man skal ikke skylle bort
    tannkremen etter børsting heller.

    :)

    SvarSlett
  7. Hva??? Jeg har alltis skult tennene etter å ha pusset de! Skjønner jo at det høres mer logisk ut å la skyllingen være... men hvordan i all verden skal jeg klare å venne meg av det da??

    :) De gjør iallefall ikke nytten sin blant sengetøyet:D

    God start på uka! klæm:)

    SvarSlett
  8. Det er flaut, det er flaut, det er flaut flaut flaut. Å bare kunne tygge graut :)

    SvarSlett
  9. Jepp, vi har fluortabletter. Vesla tror det er godteri...

    SvarSlett
  10. Takker for påminning! Hadde glemt det ut. Dei største (iallfall ein av dei) har gått over til fluorskylling, og det er ei stund siden vi hadde tabeletter i hus. Nå må stakkars veslejenta få fluor!

    SvarSlett
  11. Hihi, herlig bilde.
    Fluortabletter har vi, ja. Poppis å ta er de også.

    SvarSlett
  12. Nei, ikke jeg, men sjuåringen. "Pille" heter det her i heimen, sikkert fordi det var lettere for henne å si da hun var mindre enn "fluortablett".

    Var nettopp hos tannlegen med henne og hun anbefalte fluor fortsatt.

    SvarSlett
  13. Fluortabletter tar vi ja, til og med jeg. Og heldigvis har det ikke vært noe problem her i gården, det er belønningen for å pusse tennene det.

    Ha en fin mandag!

    SvarSlett
  14. Jeg har ikke problemer med halvstpiste flour under senga, men med hvite piller i sluket, under badekaret og i samtlige baderomsskuffer fra alle de gangen slosskampen om å få fluor først har endt med tom boks.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.