Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

mandag 4. april 2011

Overbevisning

6åringen har lyst til å spise kveldsmat imens han
ser Barne-TV; altså inne i stua.
Dette er stort sett ikke noe de får lov til,
så han sørger for å komme med særs overbevisende argumenter..
"Men mamma! Viss æg søle, å ikkje Telma* spise det
åpp, då låååve eg å slikka det åpp heilt sjøl!!!"
(Oversatt: Men mamma! Hvis jeg søler noe av maten,
og ikke Telma* kommer og spiser det opp,
da lover jeg å slikke det opp helt selv!!!")

*Telma er ikke en hund. Ikke en katt.
Det er lillesøster. Husets 1åring.
Et spørsmål til slutt:
Det er da ikke helt smør på flesk å ha skinkeost under skinka?
Eller honning oppå peanøttsmøret?
Eller hvitost oppå kaviaren?

16 kommentarer:

  1. ja, så lenge han slikker opp etter seg -eventuelt lillesøster.. klarer ihvertfall ikke jeg å se noe problem..?!
    og tja.. noen synes det er smør på flesk med smør og nugatti i et tykt lag over..
    Ser ikke problemet der heller. ;o)

    SvarSlett
  2. Skinkeost under skinka er supergodt! De andre kombinasjonene du nevner har jeg ikke kjennskap til, men jeg er av den oppfatning av at det sjelden kan bli for mye pålegg på skiva ;)

    SvarSlett
  3. Honning og peanøttsmør var en ny kombinasjon for meg. De andre er helt Ok.

    SvarSlett
  4. Jo mer fristende oppå, jo bedre grunn til å spise brødskiver, spør du meg! :D

    Setter du 1-åringen i sving med å sleike gulvene når du har fredagsrengjøring også? For en fantastisk idé! :D

    SvarSlett
  5. Første og tredje er grei, men toern?
    Näj näj näj

    SvarSlett
  6. Hihi!
    Bortsett frå honning og peanøttsmør ilag, (har aldri prøvd), så er dei to andre påleggkombinasjonane OK.

    SvarSlett
  7. hohoho knusende argument spør du meg :)

    SvarSlett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  9. Fantastisk gullkorn :)

    Skinkeost under skinke er godt :)
    Kaviar under kvitost er godt :)
    Honning på peanøttsmør?? Tja ikkje vett eg...
    Har sitt MYKJE rart då eg jobbar i Barnehage, så INGENTING sjokkerar...noko ser og høyres berre mindre godt ut...

    SvarSlett
  10. Likevel får han ikkje spise i stova??

    SvarSlett
  11. Hva skal man nå ellers med småsøsken??? De må læres opp mens de enda er små ;)
    Har du prøvd Nugatti og Servelat??? En sikker vinner ifølge enkelte individ i familien...... Ikke meg nei :)
    Ha en fin mandagskveld :))

    SvarSlett
  12. Det er i alle fall lov med brunost oppå syltetøy eller honning!! Dei andre variantane er eg meir skeptisk til ;)

    SvarSlett
  13. He he, han har i alle fall tenkt på konsekvensene og har en kriseplan.
    Ja til skinkeost under skinka (så lenge du ikke har smør i tillegg...) og kaviar under gulosten er et must. Honning og peanøttsmør var ny.

    SvarSlett
  14. Haha. Det var et av de bedre gullkorna jeg har hørt. Skriv det ned! ...Eller det har du jo forsåvidt gjort. Kjekt med blogg, altså!
    Og skinkeost og skinke går. Kaviar går ikke sammen med noe. Honning og peanøttsmør hørtes virkelig kvalmende ut. Men hvem vet? Jeg har jo ikke prøvd.

    SvarSlett
  15. supre argumenter..det måtte du vel bare innfri?;)
    Har du hørt om Jordebærsyltetøy på Brunost? Eller majones på makrell i tomat?eller kanel på eplesyklteøy??hmm..høres ikke like godt ut som det smaker igrunn..stusser over det her med Karri på Hvitsaus også..hvem i all verden fant på at det var naturlig til fiskeboller???

    En munter klem sendes til deg;)

    SvarSlett
  16. Hei igjen.
    Barn liker å prøve de rareste og av og til ekleste varianter som pålegg. La dem dyrke nysgjerrigheten og kreativiteten.
    Veldig hyggelig med kommentar hos Skolelyst, og ikke minst at du la deg til som følger:-)
    Ønsker deg en fortsatt fin tirsdag.
    Hilsen Benedicte.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.