Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

onsdag 29. desember 2010

Rødt

Min favorittfarge er rødt.
Ikke bare til jul,
men hele året rundt.
Det betyr at i dette huset har de fleste rom
innslag av røde detaljer.
Kjøkkenet har feks noen røde skapdører
Og litt andre detaljer..
Men min favoritt blant det røde er 
verdens fineste kåpe.
Som jeg er så heldig å ha arvet fra min onkel.
Rettere sagt min onkels mor.
Hvor gammel kåpen er vet jeg ikke
(kanskje du vet, tante?)
,men knappene har hvertfall begynt å falle av.
Det er forferdelig synd.
Men i går fant jeg verdens flotteste knapper
som klarte å løfte kåpa til nye høyder
-selv om de ikke var røde!
Sett noe så nydelig?
De er grå, altså-og ikke brune som mobilen min
tror at de er..

Så ble verdens fineste kåpe enda kjekkere å bruke igjen,
med alle knappene i behold.

Fin?
Eller fin?

4 kommentarer:

  1. Ååå , så koselig !
    Jeg aner ikke hvor gammel kåpen er , men Anna(svigermor)døde for ca 15 år siden og der i huset var det ikke akkurat så mye som blei kasta så den kan ha hengt i skapet noen år før det , ja. Veeeldig kjekt at du liker den så godt og den er absolutt deg. Med nye knapper ble den jo bare ....ny ???

    SvarSlett
  2. Fiiiiiiin! :) Elisabeth @--->

    SvarSlett
  3. åååå..utrolig fin Kåpe da..nydelige knapper;) Jeg la ut linken til Willow tree på bloggen min ..dem lager så mye fint;)
    klemmer

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.