Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

torsdag 23. desember 2010

Jul

Julefreden senker seg,
sakte, men sikkert.
Og selvfølgelig er dette et juletre-innlegg.
Et juletre-i-zinkbøtte-innlegg.
Det funker fint, er fint å se på, og alle er fornøyd.
Bonden lo godt og spurte om han kunne få filme meg mens
jeg letet opp steiner fra en halvmeter snø og 7 kuldegrader.
Jeg lo tilbake og sa at der kom endelig hans julejobb inn i bildet.
Juletreet er på plass. Pakker er klare og utlevert.
Pinnekjøttet ligger i vann. Julebrus i kjøleskapet.
Kongerøkelsen ligger og svir seg på en varm vedovn.
Det er jul.
Med en liten, men lykkelig tåre i øyekroken ønsker jeg leserne mine
en magisk og fortryllende jul.
(sjansene for at jeg får klort ned noen ord på pc i morgen
er heller små, med forberedelser til hjemmejul på gang,
men man skal aldri si aldri)

Og husk:
Man har ikke mer moro enn man lager selv.
God jul.

3 kommentarer:

  1. God jul til deg og Bondekona! :)

    SvarSlett
  2. Gooooooooood juuuuuuuuuul, kjære søster <3 Takk for herlig ostekake og det fine du hadde strikket til Ella <3

    SvarSlett
  3. God jul til deg og dine!
    Håper de får ein nydeleg dag imorgon!
    Her har julefreden endeleg senka seg, sjølv om eg ikkje fekk gjort alt eg skulle..men det får så vere! Jul blir det uansett;)
    Stor klem:)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.