Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

lørdag 4. desember 2010

Min tur

Etter at halvannen uke med oppkast
virket unnagjort tidligere denne uka,
priset jeg meg lykkelig over at
det rammet kun halvparten av befolkningen i huset.
Kanskje jeg glemte å banke i et bord eller to?
Nå er det hvertfall min tur.
Men midt i elendigheten 
har jeg heldigvis et kjerringråd som
ikke har slått feil til nå
-kjerring som jeg er..
Oppi et glass tar du sukker så det dekker bunnen.
Sitronsaft  så det dekker sukkeret.
Fyll opp med vann.
Rør og drikk forsiktig i små slurker.

Det er ikke noe trylletriks som gjør deg frisk i en fei.
Men etter min erfaring slutter man i det minste å spy.
Prøv om du vil.
Selv må jeg slepe kroppen min i seng igjen..

Måtte alle andre ha en deilig lørdag.

7 kommentarer:

  1. Nei og nei, ikke du også. Føler med deg! Det kjerringrådet skal jeg skrive meg bak øret til neste gang, for makan til den runden jeg har hatt nå - det vil jeg IKKE oppleve igjen. God bedring! Håper det går fort over.

    SvarSlett
  2. Huff, håper det hjelper. God bedring!

    SvarSlett
  3. masse god bedring og krysser fingre for at det går fort over. goklem

    SvarSlett
  4. Høyres ikkje godt ut hverken drikken eller sykja! Men spysykje er uansett verst.

    SvarSlett
  5. Omgangssyke er grusomt. God bedring!

    SvarSlett
  6. Håper du blir frisk som en fisk i løpet av natta!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.