Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

lørdag 1. oktober 2011

Lørdag med svar

Det eneste tallet på 30 som ingen klarte å svare,
vil i en evighet henge over dere som en mare.
Trettiseks grader varmt er det i kyllinghuset,
her skal ingen behøve å fryse.
En trøstepremie går til dere alle,
en premie som kanskje får dere til å tralle.
En gutt fra Sørlandets dype skoger,
gir bena mine dans og blodet koker.
Et ønske om en fantastisk lørdag,
og om mulig en kveld som en festdag?


God lørdag, godtfolk!

12 kommentarer:

  1. God lørdag til deg og..
    Kyllinger er bestandig veldig nett i starten, men trur vel itj dem e så fin når dokk sende dem videre på slakteriet..
    Tenke egentlig på kor ekkel kalkunen er..

    Klem Mari Johanne

    SvarSlett
  2. Åhhhh shit!! Bedre lykke neste gang :)
    Ha en knallfin lørdagskveld :)
    Klæm

    SvarSlett
  3. Ved den temperaturen hadde til og med eg kledd temmeleg mykje av meg...
    :-)

    SvarSlett
  4. Ååååå - EN grad unna, det var jamen ikke verst!
    Hadde jeg bare hatt høyttalere som virka... må få orna det. Ja det må jeg. Snarest.

    Hilse kyllingene!

    SvarSlett
  5. Pokker.

    Nå ble jeg sur.
    Jeg søkte nemlig på dette, og fant frem til et sted på Finnøy faktisk som skrev at det er 32 grader i kyllinghuset første dagen, og at temperaturen senkes etterhvert som de vokser.

    kjipt.

    :)

    Pokker ta de Finnøyfolka.

    SvarSlett
  6. Dumt eg gjekk glipp av denne, men spørs om eg hadde klart å gjetta så varmt likevel. Har klekka ut kyllingar med rugemaskin ein del gongar, men då har me brukt varmelampe, og eg hugsar ikkje heilt kva temperaturen skulle vere under der. Sikkert 36 då;) Fin laurdagskveld til deg! Klem

    SvarSlett
  7. oj, der hørtes jeg litt sur ut.
    men jeg er jo ikke det.

    bare litt.

    SvarSlett
  8. Oj, så varmt. Ja, da anbefaler jeg fjøsstellet iført bikini.

    SvarSlett
  9. :) hihi, god søndag! Fin låt det der...

    SvarSlett
  10. så varmt? Varmere enn her til og med jo....

    Kult med bønder i bikini, visste ikke det.

    SvarSlett
  11. WB: de Finnøyværingene...
    Vel, vel..

    SvarSlett
  12. Ja, her foregår kyllingstellet i bikin. Evt. truse eller bleie eller kortbukse. Og støvler.
    Snasen miks, jeg vet.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.