Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

torsdag 20. oktober 2011

Post

Jeg fikk et  brev her om dagen.
Fra selveste Ellos.
Dette var jo selvsagt ikke reklame på noe vis,
da navnet mitt sto på,
og inni brevet sto det Kjære Bondekona*.
Brevet var rødt, og jeg ble glad.
Jeg elsker jo rødt.
Utpå dette brevet sto det
Endelig jul!
Og jeg ble jo bare enda mer glad.
Jeg elsker jo jul.
Men så ble jeg med ett grepet av panikk!
Hva hadde jeg forberedt?
Hva hadde jeg/vaskedama vasket?
Hva hadde jeg laget, bakt og handlet?

Med ett blikk så jeg på klokka(?!),
og med ett annet blikk så jeg hvilken dato vi hadde i dag,
og jeg kom etterhvert på at jeg har jo tre og en halv julegave klar,
og kan leve i sus og dus i to måneder til,
før panikken trenger å melde sin ankomst.

Men ellers takk, Ellos,
for forsøket.

Hvordan er det med deg?

21 kommentarer:

  1. Nei, vi tek det med ro, ikkje sant? Ikkje vaske og styre meir enn vanleg, men ungane må få sine gåver, det er viktigast.
    Eg har jo allereie 2 julegåver klar, ein som eg har sydd sjølv, endå det lenge att til jul.

    SvarSlett
  2. Tar det knusende mero her i heimen ja!
    ca 1 uke (nittende tenker jeg) før selveste juleaften begynner vi, med innkjøp av ALL mat og drikke vi trenger til butikken er åpen igjen og det er jo ikke mange dagene! pyntinga i huset gjør vi sammens med alle barna :) i år skal pappan arbeide i jula, så da blir jeg alene med guttene- det bli Gledelig Jul i år også! :)))

    SvarSlett
  3. shit.
    er det bare 2 måneder til jul?!
    ikke kjøpt en eneste julegave.
    men jeg har begynt å TENKE på julekortet.
    for det kaver jeg med HVERT år.
    og jeg tenkte det skulle bli mindre kav i år.

    tenkte jeg.

    SvarSlett
  4. Innser at det er julepanikk i blogglandia... Selv har vi også ennå god tid, ca to mnd faktisk. Veit sånn ca hvor vi krunsja ihop advendts og juleutsyr frå ifjor, det får duge i år også og sikkert neste år også osv.

    SvarSlett
  5. Har no bestilt julekorta (med ferdig tekst), men ellers er eg så vidt begynt å tenke på pakkane. Gjer det litt enkelt med tantebarna; eg sender pengar og dei andre ordnar med presangar til sine barn + at eg fiksar til junior frå dei. Enkelt og greitt, for min del i alle fall:)
    Ellers blir vi ikkje i landet på julafta...
    ;-)

    SvarSlett
  6. Knusende ro er absolutt best!
    Jula er jo kos!
    Skal iallefall være det..

    Sonja: Din galning! hvor du har tenkt deg?!?
    går ikke an å ikke være i selveste Norge på jul, vel?..

    SvarSlett
  7. Sette du Pepsien i vrangstrupen, eller? Vi skal faktisk til sydlegare strøk, men kjem heim den 25. Blir første sydentur for kallen. Junior har vore ein gong før, men masar stadig om ny tur. Skjønt, han vart litt i ubalanse då han fekk vite at han ikkje fekk vere med nokon av besteforeldra på sjølvaste dagen... men det gjekk fort over då han fekk høyre kor vi skulle:)
    Trur det kjem til å gå bra, eg. Litt rart kanskje, men vi skal no kose oss best vi kan:)

    SvarSlett
  8. Har itj fått ordna så mye - å jobbe jo mot et mål i 2013..(juletreppet - og det stresser meg overhode ikke)
    Har gjort unna et par gaver..og så kom medisterfarsa i huset i går..
    Men foreløpig tar jeg det fullstendig med ro..
    Blir verre når en skal begynne å få ordna julekortan..60 i tallet...
    Ha en flott dag..
    Mari Johanne

    SvarSlett
  9. Fire stykker innhandlet i Dublin!

    SvarSlett
  10. Her i huset er vi godt i gang med julegaver. Det skyldes to ting: Bøllepappa engasjerer seg veldig i julegavehandlinga (alt handles nemlig på nett), og jeg har et akutt hat for sjåpping i desember, syns folk blir litt gale da ;)

    SvarSlett
  11. Jul ja..
    Nei..har vi ikke masser av tid da?
    IKke no stress her..tar det veldig med ro. Ennå.
    BEgynner vel i november, med å fikse tre pakkekalendere med 24 pakker i hver..gleder meg litt til det.
    KLem!

    SvarSlett
  12. Haha!
    Vel, jeg er ferdig med 90% av julegavene.
    20% handlet fra nettopp ; Ellos!
    Vi har så mange å kjøpe julegaver til, og med bare en inntekt tenkte jeg det var lurt å begynne tidlig, og vel.. Plutselig var jeg ferdig.
    Alt som mangler er ett par flasker vin.

    Flott Torsdag bondekona :) klem

    SvarSlett
  13. Musefletta: bra jobba! det tenker jeg stadig at jeg skulle gjort,men...

    Sonja: Ja, kaffen i halsen, faktisk..!
    Jul i sydlige strøk høres helt vilt ut.
    Kunne godt tenkt meg litt romjul og nyttår der,men julaften...? Hmmm...

    SvarSlett
  14. Ho-hooo! Jeg har kjøpt hele 7 julegaver, tenkt ut flere (en seier i seg selv), kjøpt 4 kallenderpakker (mangler bare 68...) og rydda garderobeskapet!

    SvarSlett
  15. Kalenderpakkene er jeg ferdig med, da.
    Bare de to midterste som får(tror jeg),
    og de må dele (stakkars...)
    :)
    Hilde: Ja,men du har allerede ryddet garderobeskapet!!! Da er du jo halvveis til jul allerede!
    :)

    SvarSlett
  16. Eg blir rett og slett provosert eg... kan ikkje noko for det;) Men men, er vel lite å gjera noko med... anna enn å lata vera å kjøpa:)

    SvarSlett
  17. Har kjøpt, eller sjølvsagt laga julegaver, pakket dei fint inn, bakt julekaker, vaska julevasken, hengt opp julenek, satt ut graut til julenissen, hengt ut julebelysning på tak, husvegg, busker og flaggstang, pynta juletre, bært inn juleveden, slakta julegrisen, laga julesylta, lagt på juleduker, tent julelys, skrevet julekort. Gjennstår bare å sende dei avgårde, så er vi klar!
    God jul!

    SvarSlett
  18. jeg har spist en pepperkake i dag. Og tenker bare på nisser dagen lang.

    SvarSlett
  19. Det beste med julen er å glede seg til den, og å pakke den bort 1. nyttårsdag ;)

    SvarSlett
  20. Har begynt å tenke litt, kjøpt et par-tre-fire julegaver og noen kalendergaver. Har begynt å tenke på julekort. Ellers er det knusende ro i denne heimen og. :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.