Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

mandag 31. oktober 2011

Kjære dagbok..

Dagen startet som vanlig med et smil om mine ferdig
stiftede lepper klokka seks, da veslegullet sang sin lystige morgensang.
Etter å ha konstatert feber og manglende stemme hos min
hengivne tenåring og med makt tvunget ham til å holde senga
og lese og se film mens han selvsagt heller, ja mye heller, ville 
utvide sin kunnskap og horisont på skolen.
6åringen ble sunget lystig avgårde på sin blomsterstrødde
sti ned til bussen, med et stort og lykkelig smil i sitt
rosenrødkinnede ansikt etter å ha spist sitt næringsrike frokostmåltid
bestående av nybakte speltmuffins med rotfruktpurè
og nypresset multifruktjuice.
Etter å ha tatt dagens runde med støvkosten og
tilbragt passende med kvalitetstid sammen med hver og en av
alle potteplantene, reiste jeg og jentene for å handle...

Og slik fortsatte dagen i sitt nydelige og lystige tempo
til kvelden kom og jeg måtte legge mine søte små for at de kunne få
sin krevde hvile for natten, som vanlig med en tåre i øyekroken
over å ikke få se dem igjen på mangfoldige timer..

God natt, kjære dagbok,
håper morgendagen blir minst like fin..

18 kommentarer:

  1. Jadda, her er det bare å nikke gjenkjennende...

    SvarSlett
  2. Skal si du har dressur på tenåringen. Kan ikke ha vært en enkel sak å få ham til å bli i senga ;)
    Håper du får en like fin, om ikke finere, dag i morgen :)
    KLæm

    SvarSlett
  3. Haha!! Dette var ein bondekonedag på sitt beste ja;) God betring til tenåringen!

    SvarSlett
  4. Så ærlig og åpenhjertig dagbokinnlegg ;o)

    SvarSlett
  5. Enda godt du fikk tid til potteplantene,, men de får sikkert sitt, hver dag :)
    Fiine knagger i shoppen din!! Klem!

    SvarSlett
  6. Høres veldig kjent ut...?
    har du rappa dagboka mi nå igjen???

    SvarSlett
  7. Ja slik går no dagane! Og tenåringar hatar jo å vere heime frå skulen...

    SvarSlett
  8. Inget er så vent og vakkert som virkeligheten... ;)

    SvarSlett
  9. Berre idyll på bondegarden, skjønar eg;-) Ha ein god dag i morgon!

    SvarSlett
  10. Ja det var noen sannhetens ord, tenker jeg. :-)

    pst: bruker du ikke faceboksiden din mer? Fant den i dag, seru. "Liker"-siden, mener jeg.

    SvarSlett
  11. Bare eelskeee sånn bonderomantikk :) Akkurat som livet her på landsbygda og er ;)

    Marit :)

    SvarSlett
  12. He he, så fin illustrasjon. Lykke til i morra, da.

    SvarSlett
  13. Ååååååå, VIL ha sånne dager jeg også:)
    Nyt tirsdagen:)
    Trine:)

    SvarSlett
  14. Nå er det tirsdag og en ny, vakker dag. Den blir sikkert like herlig. Lykke til, kjære deg.
    Nei, livet er ikke bare en lek.
    Det er også en dans på roser.

    SvarSlett
  15. Haha - ja la oss håpe alle dager blir minst like fine ;)

    SvarSlett
  16. Lille Elin: heh... sliter litt med den facebooksida, men prøver igjen nå. For you! "Liker"-side,,
    :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.