Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

mandag 13. februar 2012

Mummimamma

Jeg ble så glad da jeg (langt inne i sybobla mi) hørte
Selveste Mummimamma si ifra filmen sin
at hun krøllet seg sammen som en uinteressert ball.
Så glad ble jeg at jeg gikk rett opp og latet som om jeg ikke hadde
de tre minste barna svevende innen en kvadratmeter,
og la meg på sofaen.
Kjapt kom ei og sa at det var hennes tur til å ha Ipaden (som vanlig).
5åringen dingler 15 cm til venstre, mens 7åringen tar bilde.
Selv om han egentlig leser lekser.

Og jeg.
Jeg er bare så mye mer interessert enn mummimamma.
(7åringer liker ikke best neseslikk fra 2åring.
Merkelige greier..)

11 kommentarer:

  1. Alle kidsa i skjønn forening, herlig!

    SvarSlett
  2. Jeg skal prøve meg på en uinteressert ball jeg også i morgen, men tviler på at det blir så mye roligere av det ;)
    Kos dæ!
    Klæm

    SvarSlett
  3. Hihi;) Var ein litt slik ettermiddag her også, berre med litt færre involverte.. Mummimamma er eit bra forbilete ho, vel? ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Finnes vel ikke bedre?
      Derfor litt ekstra glad for at jeg følte meg hakket mer opplagt enn henne..
      :)

      Slett
  4. Kjenner jeg straks er på vei til senga for nettopp å krølle meg sammen til en uinteressert ball og sove lenge og vel til i morra. Takk for det flotte uttrykket!

    Du har så nydelig unger, Bondekona :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Absolutt et uttrykk som skal bli flittigere brukt i heimen..
      ;)

      Og : ja, jeg vet. ;)

      Slett
  5. Så kjekt å lese dine kommentarer og huske den gang da også nyte nåtiden. Nå setter jeg på gamle VHSer med Mumitrollene som feel good filmer aleine. En utrolig fred.
    datteren min går på college i Dublin. Hun tar ikke med seg ipaden på forelesing. De færreste studentene har råd til slikt utstyr og hun vil ikke flashe sin 3 år gamle. Studenter fra hele verden kan ikke forstå den overflod vi alltid har tatt for gitt. Langt mindre at det ikke er streiker og studentopptøyer slik det er ellers i Europa og Asia.
    De syns datteren er rik som har råd til å kjøpe ekte Lacosteveske i krolodilleskinn for 150 kroner på bruktmarket.
    Når verden utenfor virkelig kommer under huden, da er Mumimamma med forkle og håndceske umistelig.

    SvarSlett
  6. Sånn ball er eg også, her eg ligg på sofaen :)

    SvarSlett
  7. Min personlige mening er at det altfor lite neseslikking i verden.
    Digger uttrykket. :)
    Og kan forøvrig godt forstå 7åringens motvilje.

    SvarSlett
  8. Skal virkelig prøve det der med uinterressert ball. Vet ikke om det funker, de gjennomskuer meg.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.