Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

onsdag 13. juli 2011

Sommerens onsdagsgåte

Haha, jeg glemte det

ikke!
(eller var det bare jeg selv som tvilte?)

Dagens gåte er som følger,
om du vil gjette er det du som velger.
Jeg har tidligere vist hva en Bondekone kan gjøre,
med eller uten håp i hengende snøre.
Men hva har Kona fått gjort i dag,
sånn bortsett fra å ikke gjøre det slag*?
To ting som sto høyt på lista denne dag,
som har vært fylt av solskinn og velbehag,
to ting som har ventet en stund på å bli gjort
den ene liker seg best helt uten kulort.
Hmmm, kanskje du tenker nå er hun helt på styr,
å vlle bruke hansker når dagen er så varm og yr,
men litt beskyttelse kan gjøre godt,
for ikke å rispe opp en solvarm kropp.
Så hva er det Bondekona har fått gjort i dag,
en dag som var fin og helt uten klag,
har hun fått solstikk og breket som en sau,
eller hengt opp flere disser med sitt nye, rosa tau?


(*=vanlig, forefallende arb. som klesvask og matlaging)


Premie:
Kamelsafari*


(*=forutsatt at du skaffer din egen kamel og egne sanddyner,
og dekker eventuelle kostnader selv)

12 kommentarer:

  1. satt opp piggtrågjerde med håp om å hekte frittgående kaniner?

    SvarSlett
  2. Ja, satt opp piggtråd og sola deg på en flekk uten kubæsj!

    SvarSlett
  3. Kanskje vasket, og hengt ut klær ?? og satt opp gjerde?? Det så ut som dere har hatt en fin dag, iallefall,..
    Eplestoffet, er i fra Stoff og Stil.. jeg har gått og ventet på å finne noe fiiiiint å bruke det til Og nå ble det to kjoler til eldste barnebarnet, sammen med litt velursroff-- Synes jeg egentlig ha hatt en litt effektiv dag, med 2 kjoler, og like mange kaffekanner tømt.
    Men den kamelturen har jeg ikke lyst å vinne, derfor tør jeg egentlig ikke være med å gjette.. Kameler er bare noe som spises mot-hårs, hver gang jeg lover ting, uten å slå på hjernen først...
    Ha en fin kveld , og en fin torsdag
    Klem

    SvarSlett
  4. Hyppet poteter og tatt ned ulovlig piggtråd..muligens.. :-D

    SvarSlett
  5. Definitivt piggtråd, til et eller annet. Kjenner deg ikke så godt. Men her må jeg følge med skjønner jeg :)

    SvarSlett
  6. ombestemt meg!
    malt vinduskarmer.

    SvarSlett
  7. Du har slått gras med ljå og hersja der kua ikke har bæsja:)
    Trine:)

    SvarSlett
  8. Dere er så gode,
    men den som er nærmest,
    er den som slett ikke ønsker seg premien..

    mormoren:kjekt å se deg! Fint med nye stemmer.

    SvarSlett
  9. Eg trur heilt sikkert at du har satt opp eit gjerde :) Eg trur og du har vore på piknik med det flotte teppet på snora, på ein plass utan kumøkk :)

    HA EI FIN HELG :)

    KLEM frå TanteB

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.