Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

onsdag 17. november 2010

Ord som biter

Jeg er ingen språkekspert!
Jeg er ikke lærer,
 ikke har jeg gått altfor mye på skole.
Men jeg leser.
Fordi jeg liker det.
Innimellom leser jeg ting som klinger helt feil.
I mitt hode, ihvertfall.
Bilde lånt fra forlaget
Som tunfisk biter i vann.
Det er nok riktig-hvis de i det hele tatt kan bite
-da biter de nok helst i vann.
Men kanskje ikke det som var poenget?
bilde lånt fra et supermarked
Hva med ananas som ringer i juice?
Som sagt er jeg kanskje ikke sååå god i språk
og orddeling at jeg bør blande meg inn i dette?
Men hva oppdaget jeg?
En bok.
bilde lånt fra forlaget
Om irriterende orddelingsfeil.
Eller orddelings-feil..
Ord delingsfeil..

Nokså festlig, faktisk.
Og ikke fullt så nerdete som det kan virke
(...eller..jo..)

Men et julegavetips uansett.
Kanskje til en språknerd?

5 kommentarer:

  1. He, he! Flink du som legg merke til sånnt! Eg tar berre det eg skal ha når eg er i butikken, veit liksom kva det er, så då les eg ikkje så nøye. Men eg må visst skjerpe bloggeblikket;).

    SvarSlett
  2. He he, ja, det der var et lurt julegavetips! Eller jule gave tips.

    SvarSlett
  3. Ha ha! Astro nomer mot ord deling :) Må kjøpe! Dette blir nok jule presang til mange i år ja! Takk for jule tips. ;)

    SvarSlett
  4. Jatakk den står her ved
    på min ønske liste.
    Jeg er litt språk nerdete
    og ELSKER Sylfest Lonheim ..lom..lon..

    SvarSlett
  5. Ognoengangerkanmanblisåreddforådeleordfeilatmanheltglemmeråsettemellomrom!

    Jeg hadde digga å få den boka til jul.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.