Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

fredag 19. november 2010

Dagen i dag.

Dagen i dag er Elisabeths navnedag!
(gratulerer med dagen!)

Ikke bare det- det er også den internasjonale
Mannedagen!
Som i kvinnedagen-men for menn altså.
Ikke like mange som visste det,kanskje,
så litt på vei har man da kommet i likestillingen..

Min egen mann er en lykkelig mann
med eller uten mannedag.
Han jobber ute på gården fra tidlig morgen
til sene kvelden kun avbrutt av å tidvis komme
ilende til unnsetning til Bondekona si som kan komme
på å klage fælt over sitt vonde bekken eller
sin slitsomme svimlemigrene.
En gang fortalte jeg ham at jeg skrev blogg,
og det første han spurte om var om jeg hadde
skrevet noe om ham.
Jeg fnyste et kjærlig "Heh! Nei!!!"
og sprang videre i min stressa hverdag
mens han tørket vekk rusket han plutselig fikk i øyet.
Men nå kommer dette innlegget
til min mann-Bonden-og til alle andre menn der ute.
Gratulerer med dagen!
Håper alle andre menn er like lykkelige og gode 
som min-selv om de måtte mangle sytete Bondekone,
24-timer-i døgnet arbeid og 4 småkranglete barn.
Og god fredag til alle!

4 kommentarer:

  1. Shit! Er det mannedag??? Veldig til dager de skal ha da. Det var jo nettopp farsdag og! hehe..
    Men da får jeg vel gratulere min mann og! Takk for tipset og god helg!! :)

    SvarSlett
  2. Takk for det! <3 og god helg! Kleeeeeeeemmmmm fra Elisabeth :)

    SvarSlett
  3. MANNEDAG ! Det er det jo alltid!!! Det var derfor vi fikk en MORSDAG. Og da fikk mennene
    FARSDAG .....og det var jo nettopp nå.Det får være grenser hehe..
    Ha en fin fredagskveld....med BONDEN og de skjønne barna:)

    SvarSlett
  4. Det har jo akkurat vært farsdag! Og nå mannedag?! Ja, ja. Får heller si gratulerer med navnedagen til alle Elisabether.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.