Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

onsdag 11. mai 2011

Jeg har ei..

Jeg har ei Telma med ører små,
med sovehår og med øyne blå,
og midt i fjeset, noen digre briller,
hun er så rå.
Klisset av yoghurt er hennes kinn,
og hun kan ofte bli kjempesint,
med fektende hender
og mange, skarpe tenner
i munnen sin.
Og hun kan bite i mammas klær,
og hun kan danse på bringebær
og hun kan løpe
og vil gjerne kjøpe
alt hun ser.
Og Telma river i mammas hår,
og ler når mammaen vondter får,
Og hun kan glise,
og hun kan leke,
jeg digger deg!



Vel, vel, nok selvskryt av egen halvannetåring:
 La jeg opp til Rogalandsbloggtreff i går?
Muligens et landstreff?
Kanskje jeg gjorde det.




15 kommentarer:

  1. Ja, gjorde du ikke det? Hehe...satset på at du organiserte et spennende rogalandstreff, jeg nå. Søteste tulla di, forresten!

    SvarSlett
  2. Tror vi sier landstreff jeg.Slik at jeg kan gjemme meg i mengden. Og vi må få tak i Pia. Jeg skaffer Frk.V over her, for jeg vet hvor hun bor.
    Synes egentlig at du er litt skummel..for akkurat den sangen skulle jeg bruke i min blogg, tenkte jeg på idag. Tuner du deg inn på andres tankebaner?? Og hvordan gjør du det???
    Søte Telma, superkul tulle!

    SvarSlett
  3. Ser ut som om du har meldt deg frivillig som organisator ja! :D

    Søte jenten!

    SvarSlett
  4. Stilig snuppe:-) Ser det går i rosa der i gården også:-D

    SvarSlett
  5. Vakker sang! Der har du konfirmasjonssangen klar allerede!

    Og du må nok utvide litt - dette bloggtreffet ditt! Evt kan eg kanskje bli med uansett, siden eg opprinnelig er rogalending :)
    Kan gjerne bli med å planlegge! Kjekt å planlegge sånt! (sjøl om eg aldri har gjort det før...)

    SvarSlett
  6. Diktarkone er du!!
    Er det bloggtreffplanlegging på gang her??
    Det er vel god plass hos bondekona, slik at vi kjem med telt og familie heile gjengen!! ;)Ser det føre meg, hehe!
    Dersom det vert tur sørover på meg så skal eg nok seie ifrå!

    SvarSlett
  7. Whitebite: (foretrekker du forresten å bli kalt whitebite eller A little bit?) Ja, jeg velger meg visse spennende personer som jeg legger meg inni hodet på, og bruker og utnytter alt jeg kan og klarer. Sånn er det bare.

    Alle: ser ut som det blir bloggcamping på gården, ja! Landstreff, var det det?
    Ok. Vi har da plass nok. Mellom rundballer, kyllinghus og bark er det fremdeles grøntareal nok til en solid camp. Vi snakker sommer?

    SvarSlett
  8. Ja hadde det ikke vært for at de små er så søte, hadde de jammen ligget dårlig an enkelte ganger..... ;)

    SvarSlett
  9. Nåh, tøffe godjenta!!!
    Jeg vil da også være med på bloggtreff!! Føler meg jo nesten mest på bølgelengde med dere Rogalendinger, her jeg sitter på Hedemarken...

    SvarSlett
  10. Hehe, ja no har du gjort det;) Fiint Telma-dikt/song forresten!! Og i grunn fiin Telma også:)

    SvarSlett
  11. Æg kjæme!!!! (hohoho, se hvordan jeg allerede øver meg på utante-dialekt)

    :D

    SvarSlett
  12. WB er greit, det er jo fornavnet mitt!
    Ja, jeg visste det var noe muffens.. Det skurrer på frekvensen av og til. Men det er greit.
    Siden det er deg.

    SvarSlett
  13. Åh, hærlige, der var du igang igjen med vakre ord til kjente toner. Artig! Flott jente :).

    Ikke vært så mye innom i det siste, så jeg må kommenter forrige innlegg i samme slengen..

    Hadde vært kjempekos å møttes,, Kanskje man slipper beskjedenhet siden vi kjenner hverandre fra den løse tonen på blogg? Mulig vi tar tur nedover landet i år. Har allerede snakket med Ingunn om det, så vi får se hva det blir til,, om det blir tur og om det klaffer med tidspunkt :)

    SvarSlett
  14. Næææææ, for en herlig jente :))
    Og DYKTIG skribent! :))
    ÅGud, sånne treffgreier er driiiiitskummelt. Owiiiii ;) MEn tar meg en tur hvis DU arrangerer :D

    SvarSlett
  15. Bloggtreff i Rogaland ja, det kan jeg like.
    Hege, du kan bo hos meg da veit du :) Dele rom med Adam kanskje?? Dere ville fått det råartig! (eller kanskje bare han..men men)

    Takk for inspirerende og herlig sang på morgenkvisten. Nå har jeg fått den på hjernen i stedet for Haba haba, takker for det :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.