Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

lørdag 26. mars 2011

Oppskrift

..på en fin-fin dag.
Forrett:
Solskinn.
Plussgrader.
Tenåring som synes vi er steinaldermennesker siden
vi alltid må spise ute bare fordi sola viser seg.
Bål som jeg bygde ifjor.
Avløser i fjoset.
Pannekaker:
1 egg mer enn det er personer som skal spise.
ca 1ts salt
ca 1ss sukker
ca 1ts bakepulver
ca 1dl havregryn
Rør sammen med hvetemel til det er ei skikkelig fast smørje.

Tilsett melk til det er passe tynt.
Jada, vi har melk rett fra tanken.
Fyr opp bål.
Ta med ut familieklenodie-arvegods-jernpanna
(så mamma får noe å riste på hodet av. Det trengs)
og smør.Stek. Dryss på sukker.
Server og motta skryt, komplimenter og Bølgen.
Yeah, right...
Til ettertanke:
Hvordan få klærne til å sitte fast på en 1åring
som fremdeles liker best å krype der terrenget blir for ulendt?
1åring med mistede bein.
Men nuh! er det på tide å blåse støv av parfymen.
Bondekona skal nemlig ut og feste seg!

9 kommentarer:

  1. Sola må nytes når den er her :) Snøbyger her i dag :( Men det blir vel bedre vil jeg tro :))
    Kos deg ute i kveld ;)
    Klæm Guri

    SvarSlett
  2. aha! tenkte det måtte være noe, siden dagens innlegg kom så tidlig! (sitter her og venter jeg vet du..all day long på bondekonas daglige dose)
    De pannekakene så goooode ut ja.
    Fest med måte, for guds skyld.
    hoho,klem;o)

    SvarSlett
  3. For en fantastisk dag!
    Kose deg på fest :)
    *klemmer*

    SvarSlett
  4. Fest? Klackarna i taket och tänderna i tapeten! Hævv fann!

    SvarSlett
  5. så herlige bilder fra en flott dag for store og små:) Her i Trondheim snør vi ned, du aner ikke :) Det er faktisk helt j.....og jeg er egentlig ikke værsyk, VIL ha vår:)
    Kos deg på fest, her skal det slukkes lys snart:)
    Trine:)

    SvarSlett
  6. Husker ikke hva fest betyr, jeg! Har et svakt minne fra i sommer, forresten, hvor det skulle sykles hjem... et under at alle ben var like hele, og at jeg ikke veltet over et gjerde eller kræsjet i en bil! Tror kanskje det var en fest... :D

    Så ut som dere har hatt en herlig dag, og jeg synes 1-åringen ligner fælt på pappaen sin? Har ikke sett såå mange bilder av han, men synes å ha registrert en likhet der, ja.

    Kos deg på FÆST! :D

    SvarSlett
  7. Herlig dag på sør-Vestlandet og ser æ..
    Vi har grilla pølser på bål i dag vi da.. Arti å sjå kor ongan trives på slike dager.
    Avløser når man driver gård er et must..
    Har gitt deg en award - tusen takk for mange kommentarer på bloggen min..
    Håpe festen står te 20 i stil...
    Mari Johanne

    SvarSlett
  8. Ser helt herrrrrlig ut! Lykke til med parfymebruken. ☺

    SvarSlett
  9. Håper du hadde ein fin kveld i går! Ser iallfall at dåke hadde ein fin dag! :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.