Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

onsdag 1. juni 2011

Gjenbruk?

Det er da klart vi er for gjenbruk.
Vi arver klær, og arver klær videre.
Vi kaster ikke ting som kan brukes,
vi leverer det dit andre kan få bruk for det.
(sånn som dagens gjenbruksbutikkfunn. Andres kast- min glede)
Noen TVkanaler er flinkere til å gjenbruke personer enn andre.
Som barna i den fortreffelige førjulsmusikalen "med Grimm og Gru",
de har flinke folk fra rikskringkastninga krympet og:
(bilde knipset fra pc. Fra NRKSuperNett-TV)
stappet inn i Drømmehagen.

Men ord er det visst ikke så farlig med.
Der er det fritt fram for bruk og kast, -eller?
For hvor i allverden ble det av
ANTIOKSIDANTER?
Antocyaniner, liksom?..


Er du god på gjenbruk?

13 kommentarer:

  1. tja..nja..
    Litt.
    Kanskje mest ifht film og musikk.
    Og så rart!
    For jeg tenkte nettopp på Grimm og gru..
    Den er jeg så glad i.
    Faktisk.

    SvarSlett
  2. Jøss! Så antioksydanter har endelig blitt umoderne.. som ord altså. jaja, hva folk kan finne på.

    Liker også Grimm og gru, og må bare skryte av dine fine gjenbruksfunn! Flotte saker!

    Jeg kjøper og bruker, men jeg pleier å bruke opp så det ikke blir noe igjen til nestemann. Har imidlertid vært flink nå, siden det har skjedd et eller annet i klesskapet mitt så alle klærne har krympet. Kaseter de ikke, men pakker og sender til de som (..ikke har spist så mye...ehh) trenger det.

    SvarSlett
  3. Tja sånn passe, er veldig glad i redesign ;) Å elsker bruktbutikker!! Så er vel ganske flink da ;)

    SvarSlett
  4. Tja...Kunne nok blitt bedre;)

    SvarSlett
  5. Hihi, likte godt dei der siste bileta;) Grimm og gru er populært her også! Har vorte mykje gjenbruk hjå oss, har arva blant anna møblar og klede, som me har brukt flittig, og "arva vidare" til dei som har måtta hatt meir behov for det... Men merkar at når me har hatt meir pengar i periodar, har me vorte frista til å fornya ein del av dei arva møblane til dømes... Kanskje like greitt;)

    SvarSlett
  6. Elsker Grimm og Gru.
    Å se på.
    Og å høre på.

    Vi har nye ting og klær vi også,
    men det er nok ikke det nye som dominerer.
    Her er salig blanding av arvet, bruktkjøpt
    og nytt. Både i klær, møbler og ting.

    SvarSlett
  7. Ser samme dvd-filmene om og om igjen, bretter alle plastposene fint sammen og legger dem klare til bruk i skuffen, smelter alle lysestubber og lager nye lys, bruker om igjen trusene mine (etter at de er vasket ja...)og sist men ikke minst bruker jeg Handyman om og om igjen ;)))
    (et snev av sannhet i noe av det kanskje....?)

    SvarSlett
  8. Ho,ho, det høyres ut som giftige blåbær....
    Arving av kle er eg flink med.

    SvarSlett
  9. Gjenbruk, ja!! Har en tendens til å finne fine ting på søpla også, i tillegg til det loppemarkeder og bruktbutikker har å by på. Har kommet hjem (etter turer for å KASTE noe) med mange småbord, lykter, potter, gamle sykkelkurver (som er supre til å ha hageutstyr i + georginer osv i i kjelleren), bøker og pynteting. En gang fant jeg noe som jeg er SIKKER på var en kremasjonsurne. Men den lot jeg ligge. For det var noe inni den som hørtes ut som sand....

    SvarSlett
  10. Her kjem nok et innlegg som kunne begynt med "Tja".
    Barnas klær som ser nogenlunde ut, sender jeg videre til Fretex, og vi har arvet klær fra andre slektninger.
    Når det kjem til møbler, så har jeg faktisk gitt bort ting, isted for å kaste.. men jeg kjøper sjelden brukt sjøl - dessverre..
    Til det har vi allerede for mye.. Må nok kvitte meg med mer først..
    Bra du e fornøyd med funnet ditt.
    Ha en fin kveld..
    m

    SvarSlett
  11. Vi er glad i å arve klær! Og blir glad når noen vil arve av oss.
    Ellers er vi ikkje veldig god på gjennbruk. Egentlig prøver vi å kjøpe minst mulig, for vi har ikkje plass til ting i huset vårt. Fordi det er fullt opp med rot... Må kaste litt rot før vi kan få oss nye ting (eller gamle ting..?)

    SvarSlett
  12. HeI;) nydelig kortbukse du har laget til minste jenta..den var supersøt;) gjenbruk er tingen! selvom jeg også er glad i nye ting og sjelden finner noe inne i klesskapet mitt når jeg skal ut , så elsker jeg jo gjenbruk av gamle sjarmerende ting og tang;)
    ønsker deg en super lang helg! klemmer

    SvarSlett
  13. Grimm og Gru, husker jeg så den for mange, mange år siden og bl helt fasinert.

    Har virkelig sansen for gjenbruk.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.