Noe du lurer på? bondekonasbekjennelser@gmail.com

tirsdag 11. september 2012

Høstvisa

Når kveldene blir lengre, og kulda setter inn,
da sier vesle Bondemor til ungeflokken sin:
"Hvis dere lar meg sy litt, så ses vi snart, min venn,
skal alle om noen måneder få feire jul igjen!"
Heisann og hoppsann og fallerallesy,
på høstdagen, da skal alle få være litt kry.
Heisann og hoppsann og fallerallesy,
trenger du en strømpe, skal du jammen få en ny!
JA, Bondemor er flittig, hun tar sin symaskin
finner noen stoffer og en tråd hun syns er fin.
Mens barna roter gulvet, og herjer litt for vilt,
tryller Bondemor fram et hjerte, men ikke noen kilt.
Heisann og hoppsann og fallerallesy,
på høstdagen da skal alle få være kry.
Heisann og hoppsann og fallerallesy,
vil du ha et kremmerhus er det ikke noe bry!
(Ja, jeg vurderer å vekke Eplabutikken..)

Liker du Kremmerhus av sjølkrølla bomull?
Eller julestrømper?
Eller høst?
Eller jul..!?

7 kommentarer:

  1. Ja, det likar eg:) Og eg likar haustvisa di;) Du er så flink! Klem

    SvarSlett
  2. Første juleinnlegg i år, gratulerer! Flott sang!!

    SvarSlett
  3. Fantastisk!
    Liker det meste, men ikkje haust.
    Hadde hausten vore tørr og litt kald, så hadde det vore ok.
    Men her regnar det stort sett heile hausten...

    SvarSlett
  4. Ja , liker
    Kremmerhus av sjølkrølla bomull
    og julestrømper
    og høst
    og jul
    :-)

    SvarSlett
  5. Ja, det gjeld å vere tidleg ute med produksjonen til jul...

    SvarSlett
  6. Ja, liker høst, strømper, kremmerhus, hjerter og innlegg fra Bondekona. :-)

    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  7. Så flott høstvise, og så produktiv du er!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar!
Det setter jeg pris på.